بیش از ۳۰۰ قلاده سگ در مهاباد زنده گیری و مایه کوبی شدند

سرپرست شهرداری مهاباد از زنده گیری و مایه کوبی بیش از ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در این شهرستان خبر داد.

محمد نژاد سرپرست شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تاکنون ۳۵۰ قلاده سگ در مهاباد زنده گیری و توسط تیم‌های دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه شده اند و به سایت نگهداری پیربله که با اعتبار ۲ میلیارد ریال در منطقه شمال شرقی مهاباد راه اندازی شده منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حیوانات پس از انتقال؛ غربالگری، واکسیناسیون و عقیم سازی می‌شوند، افزود: این حیوانات که در برخی موارد موجب وحشت شهروندان نیز می‌شوند، به مرکز نگهداری بخش خصوصی تحویل داده شدند.

محمدنژاد اضافه کرد: زنده گیری سگ‌های بلا صاحب که جا و مکان مشخصی ندارند، دشوار است و گروه زنده گیری سه روز در هفته فعالیت دارد و هر روز بین ۱۰ تا ۲۰ قلاده سگ بلاصاحب زنده گیری می‌شود.

او خاطر نشان کرد: شهروندان در مواجه با حیوانات گزیدگی بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری می‌توانند در وقت اداری با شماره تلفن ۰۴۴۴۲۴۴۰۲۰۲ و در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل با واحد آنکال هاری مرکز بهداشت مهاباد با شماره تماس ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ تماس بگیرند.

با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان مهاباد، آمار گازگرفتگی طی ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزار دهنده این حیوانات در گله‌های چند تایی در مناطق حاشیه شهر گزارش شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.