سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی در بخش صحرای باغ لارستان

بخشدار صحرای باغ لارستان، گفت:دولت در هفت سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را در زمینه طرح‌های مختلف عمرانی، زیربنایی و خدماتی این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علمدار بخشدار صحرای باغ لارستان، بیان کرد: سرمایه گذاری طرح های تحول آفرین بخش صحرای باغ لارستان در حوزه های گوناگون از جمله راه، آبرسانی، آموزش، گازرسانی، برق رسانی ، بهداشت و درمان، مخابرات، مسکن روستایی و کشاورزی و عمران شهری و روستایی بوده است.

او، تصریح کرد: بیشترین میزان سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی بوده و امور زیربنایی که البته مردم و خیرین منطقه نیز با همت و مشارکت در زمینه اجرای برخی از این طرح ها و سرمایه گذاری ها ایفای نقش کردند.

علمدار، ادامه داد: میزان کمک ها و مشارکت خیران و بخش خصوصی نیز در زمینه اجرای طرح های زیربنای و زیرساختی سطح منطقه ظرف هفت سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

گازرسانی آرزوی دیرینه مردم صحرای باغ

بخشدار صحرای باغ لارستان، افزود: طرح گازرسانی به بخش صحرای باغ و  ۱۴ روستای آن با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و  پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی آماده  بهره برداری است که یکی از طرح های شاخص و در عین حال از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بوده است.

او، اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر عمادشهر، ۱۴ روستای بخش صحرای باغ شامل، دیده بان، کردشیر، گاوبست، آبکوهی، تل کشی، کارگاه، باغ، کشکویه، ده میان، خلور، دشتی، زروان، حسین آباد و هرمود از مزایای آن بهره مند می شوند.

عملدار، اظهار کرد: این طرح شامل ۳۱۷ کیلومتر شبکه گاز رسانی، ایجاد یک ایستگاه CGS و ۹ دستگاه TBS است.

بخشدار صحرای باغ لارستان، تاکید کرد: از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان  ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شده اند و یا در حال گازرسانی هستند و ۹۹ روستا نیز مشمول اجرای عملیات گازرسانی نیستند.

رئیس جمهوری در دیداری که اوایل تیرماه ۹۹  با استانداران داشت به برخی خدمات و دستاوردهای این دولت در بخش های مهم زیربنایی و حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی اشاره کرده بود که به گفته حجت الاسلام روحانی در حوزه گازرسانی به روستاها از حدود ۱۴ هزار روستا در آغاز این دولت هم اکنون به ۳۰هزار روستا یعنی حدود دو برابر رسیده است.

علمدار، اجرای پست برق ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر را با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم و تاثیرگذار در بخش صحرای باغ  برشمرد و گفت: بهره برداری از این طرح علاوه بر افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها در سطح شهر و روستاهای منطقه  برای  ۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

بخشدار صحرای باغ لارستان، بیان کرد: بهره برداری از ۱۳ بند خاکی کنترل سیلاب ، بهسازی و آسفالت بلوار ورودی روستای هرمود با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت دولت و خیران، سد تنگ قلات با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، حسینیه عماد شهر با اعتبار۱۵میلیارد ریال از محل کمک های خیران و  چندین طرح ورزشی، سالن های چند منظوره و دو طرح مرغ گوشتی ۳۰ هزار قطعه ای را از دیگر طرح های مهم عمرانی، اقتصادی، زیربنایی و خدماتی در بخش صحرای باغ طی هفت سال گذشته دانست.

او، تصریح کرد: در هفت سال گذشته  ۱۹ هزار میلیارد ریال در قالب بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ طرح عمرانی ، زیرساختی و اقتصادی در روستاها و بخش های مختلف شهرستان لارستان اجرایی شده است.

بخش صحرای باغ با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، دارای ۱۲ روستا و هشت آبادی و فاصله مرکز آن با لارستان حدود ۹۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

این شهرستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.