استاندار البرز مطرح کرد؛

البرز در موج اول و دوم کرونا خوش درخشید

شهبازی گفت: استان البرز در مقابله با موج اول و دوم شیوع کرونا بسیار موفق عمل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عزیز الله شهبازی، استاندار البرز در جلسه شورای اداری استان و بزرگداشت شهادت سردار رشید اسلام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: با توجه به شیوع کرونا علیرغم محدودیت ها، موضوعات استان در حوزه‌های مختلف بی وقفه دنبال شد و همچنین مباحث گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیگیری و بررسی شد.

شهبازی با اشاره به این که در موج اول و دوم شیوع کرونا برای مقابله با این بیماری البرز بسیار موفق عمل کرد، افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا همواره در خصوص تبادلات گسترده جمعیت البرز و تهران بحث شده و این که این دو استان به دلیل اشتراکات فراوان دارای الگوی مشترک نیز هستند.

استاندار البرز گفت: بر این اساس در چند گزارش اخیر ستاد ملی، البرز الگوی خود را در روند کاهش شیوع کرونا تغییر داده و با سرعت بیشتری در به منظور مقابله با شیوع این بیماری حرکت کرده است.

او افزود : در ۲۹ آبان ماه امسال ورودی‌های جمعیت به البرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و این رقم در تهران ۷۰۰ هزار نفر بوده و در طول یک ماه رتبه اول کشور را در این حوزه داریم و در خروج جمعیت نیز رتبه دوم را کسب کرده ایم.

شهبازی گفت: جمعیت البرز شاید در مرز ۴ میلیون نفر باشد بنابراین در بحث بودجه ریزی که در آینده در نظر گرفته می‌شود امیدواریم که سرانه جمعیتی نیز لحاظ شود.

استاندار البرز افزود: حاج قاسم سلیمانی، سردار به نام و چهره ماندگاری در ایران اسلامی شد و حاج قاسم سلیمانی سربازی است که آگاهانه پاسدار انقلاب بود و عاشقانه برای نظام و مردم جانفشانی کرد.

شهبازی گفت: این شهید عزیز در زمان حیات آرامش و امنیت را برای کشور همراه داشت و یکی از هزاران سربازی بود که در جای جای جهان برای عزت مسلمانان تلاش می‌کرد.

استاندار البرز گفت: شرایط کرونا باعث شد که روزانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت جلسات مختلفی را در سراسر استان برگزار کنیم تا امور مختل نشود.

او افزود: هفته گذشته نامه‌ای برای افزایش آب شرب البرز تهیه شد و همچنین پیگیری‌هایی برای به اتمام رساندن کمربند جنوبی تهران و البرز و کمربند شمالی کرج که با مشارکت دولت نیز همراه شد، صورت گرفت.

شهبازی گفت: قطار شهری کرج نیز به عنوان یک مطالبه مهم از سوی مردم در دستور کار قرار دارد.

استاندار البرز افزود:طرح راه طالقان نیز به اتمام رسیده، ولی شرایط آب و هوایی  باعث به تعویق افتادن و  بهره برداری از آن شد.

شهبازی گفت: هماهنگی خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و سپاه امام حسن مجتبی (ع) در البرز برای مدیریت هوشمند کرونا صورت گرفته و واقعا کار‌هایی انجام دادند که به عنوان فخر استان از آن یاد می‌کنیم.

او افزود: تلاش گسترده‌ای برای ارتقا چهارباغ صورت گرفت که کار سختی بود و طی یک سال اخیر به جد دنبال شد و در این مسیر از تلاش‌های نماینده مردم ساوجیلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز قدردانی می‌کنیم.

استاندار البرز گفت: اعتبارات البرز از پایه ضعیف بوده از این رو انتظار می‌رود که مکاتبه دیگری آماده شود و در بحث اعتبارات، استان البرز ویژه‌تر دیده شود.

استاندار البرز گفت: در خصوص کرونا نیز دو برنامه در حال تحقق و هر دو در محدوده البرز است و به امید روزی که از واکسن داخلی برای این موضوع بهره برداری کنیم البته ما از کشور ها‌ی همجوار برای اقدام در جهت واکسن عقب نیستیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.