کرونای انگلیسی به چین رسید

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید در کشور چین مشاهده شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولین مورد ابتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در چین به ثبت رسید.

مقامات بهداشتی چین روز پنج شنبه اعلام کردند اولین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در این کشور مشاهده شده است.

مرکز کنترل بیماری‌های چین در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد فرد مبتلا شده یک زن ۲۳ ساله اهل شانگ‌های است که ۱۴ دسامبر از انگلیس به چین بازگشته است. او در بدو ورود به دلیل علائم خفیف در بیمارستان بستری شد.

وزیر بهداشت انگلیس ۱۴ دسامبر اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس "سارس کووید-۲" در کشورش کشف شده است که در حال گسترش سریع‌تر از شکل اصلی‌اش است.

او گفت: ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و بنابراین مسری‌تر است. ویروس جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

کارشناسان سلامت متذکر شده‌اند نوع جدید ویروس کرونا سریع‌تر از ویروسی که در حال حاضر شناخته شده در حال شیوع است، اما هنوز نمی‌توان در مورد خطر بیشتر آن صحبت کرد؛ علاوه بر این، هیچ مدرکی دال بر اینکه جهش ویروس واکنش متفاوتی نسبت به واکسن نشان دهد، وجود ندارد.

گونه جدید ویروس کرونا تاکنون در بسیاری از کشور‌ها مشاهده و نگرانی‌های بیشتری را در خصوص تداوم این همه گیری موجب شده است. در حالی که جهان در یک سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون مبتلا به ویروس کرونا را به خود دیده در آستانه یک سالگی این همه گیری، با جهش تازه و پیدایش گونه مسری تری از آن روبرو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار