فعال رسانه و کارشناس سیاسی در توئیتر نوشت:

آمریکا فکر می کند می تواند ضربه بزند و با ژست تهاجمی جلوی تلافی را بگیرد!

مهدی محمدی رشته توئیتی را درباره اقدامات اخیر آمریکا و اهداف شومش در حساب کاربری خود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از دیرباز برای همه دنیا محرض بوده و این موضوع را به سادگی می توان از تحریم‌های ناجوانمردانه این کشور علیه ایران برداشت کرد. آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ وقاحت را به بالاترین حد خود رساند؛ ترور شخصیت های برجسته علمی و نظامی کشور از دیگر جسارت های این دولت در دوران این رئیس جمهور تروریست است.

پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جوانان ایرانی بیش از پیش برای گرفتن انتقام خون این شهید و دیگر شهدایی که به خاطر خباثت آمریکا جانشان فدا شده است مصمم شده اند. ایران تضمین کرده است که با گرفتن انتقامی سخت حساب خود را با جنایاتی که دولت آمریکا در منطقه مرتکب شده صاف خواهد کرد.

در آستانه سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نیروهای نظامی این کشور با برگزار کردن رزمایش‌ها و آرایش‌های نظامی سعی کرده اند اقتدار نداشته خود را به رخ دنیا بکشند و البته با این کار از جنگ نظامی احتمالی جلوگیری کنند؛ به اصطلاح به دنبال ایجاد رعب در دل ارتش دیگر کشورها هستند.


بیشتر بخوانید


در همین راستا مهدی محمدی فعال رسانه و کارشناس سیاسی با انتشار رشته توئیتی در حساب کاربری خود این اقدامات آمریکا را تحلیل کرد که در ادامه متن و تصویر آن را مشاهده می کنید:

" امریکا در ماه های گذشته بارها آرایش تهاجمی گرفته و تهدیدهای بزرگ کرده اما به سرعت معلوم شده هدفش نه درگیری، بلکه «ایجاد بازدارندگی از طریق تهدید به تلافی» است.

آخرین بار همین دو‌ ماه پیش وقتی در معرض حملات مقاومت عراق قرار گرفت، نهایتا تهدیدی بزرگ تر از این در چنته نداشت که سفارتش را در بغداد تعطیل می کند!

اکنون هم با قطعی شدن رفتن ترامپ و در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و پس از ضربات اخیر در عراق، نگرانند همه اینها مقدمه ضربه ای بزرگ تر باشد. تهدید توخالی به جنگ تنها ابزار آنها برای جلوگیری فاجعه ای است که انتظارش را می کشند.

ترامپ پس از اسقاط پهپاد گلوبال هاوک و حمله عین الاسد نشان داد جنگ را خط قرمز خود می داند. اساسا به او تضمین داده اند ریسک جنگ وجود ندارد تا بتوانند مجوز ترور و خرابکاری را بگیرند. این جزو قواعد بازی است.

جنگ برای امریکا بهانه نمی خواهد. امریکا فکر می کند به مدلی رسیده که می تواند ضربه بزند و بعد با ژست های تهاجمی جلوی تلافی را بگیرد. این روند باید متوقف شود.

پس از شهادت شهید فخری زاده هم‌ امریکا و هم اسراییل فهمیده اند روند فعلی قابل تداوم نیست و ایران جایی ترمز کار را خواهد کشید. بخشی از آنچه می بینید هم نتیجه ارزیابی حتمی بودن پاسخی است که زمان و‌ مکانش را نمی دانند.

جنگ برای امریکا خط قرمز است، تلافی هم دام نیست. دام تحلیل هایی است که می گویند تلافی نکنیم تا ضربه نخوریم و ضربه بعدی که وارد می شود می گویند این یکی دیگر واقعا دام است و بهتر است دست از پا خطا نکنیم و همینطور الی آخر ...!

در شرایط پیچیده، مهم داشتن تفکر روشن راهبردی است. تاریخ می گوید صبر راهبردی به تشدید تحریم و فشار انجامید و مقاومت فعال محاسبات طرف غربی را تغییر داد. اسراییل و سعودی باید به رفتن ترامپ عادت کنند و به برخی چیزهای دیگر هم.

هر چیزی مبهم باشد یک چیز قطعی است: وقتی عقب بروید ضربات یکی پس از دیگری دردناک‌ تر خواهد شد. دشمنی که ما می شناسیم فقط به «موازنه وحشت» پاسخ می دهد. این بخش کانونی میراث شهید سلیمانی است. رحمت الله علیه. "

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

رشته توئیت مهدی محمدی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
کاملا موافقم
آخرین اخبار