توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌ جنوبی از توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌جنوبی گفت: امسال در مرحله اول شیوع کرونا ۱۷ هزار بسته معیشتی با مبلغی حدود ۷ میلیارد تومان بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.

او افزود: در مرحله دوم نیز ۴۲ هزار بسته پروتئینی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی با کمک گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد توزیع کرده ایم.

موسوی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌جنوبی ۲۲ هزار بسته لوازم التحریر توزیع کرده است، تصریح کرد: در ایام غدیر نیز ۲۰۰ هزار  پرس غذای گرم  توسط گروه‌های جهادی توزیع شده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام محرم ۶۰ هزار بسته حاوی محصولات سلامت محور، چون مایع ضد عفونی و ماسک در اختیار سازمان تبلیغات قرار گرفته است، گفت: سازمان تبلیغات نیز این بسته‌ها را بین هیئت‌های مذهبی و عزاداران توزیع کرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در حال توزیع است، اظهار کرد: در ۲۵ روز آینده نیز توزیع برنج و مواد پروتئینی را بین محرومان استان آغاز خواهیم کرد.

موسوی بیان کرد: در حوزه توزیع ماسک نیز از ابتدای امسال ۱۱۰ میلیون تومان در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده شده است که به تولید و توزیع رایگان ۲۵۰ هزار ماسک انجامیده است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌جنوبی با اشاره به راه اندازی سایت (هست اینجا) ادامه‌داد: هدف از راه‌اندازی این سایت توزیع اقلامی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده بدون واسطه و با حداقل قیمت تمام شده بود که از این طریق ۴۵۰ هزار ماسک در استان توزیع شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌جنوبی تا سال ۹۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته است و از سال ۹۶ تاکنون این رقم به حدود ۸۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

اشتغال روستایی در قالب طرح سحاب

موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ به بعد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیشتر بر روی خدمات اجتماعی تمرکز کرده است، گفت: یکی از برنامه‌های ما طرح‌های اشتغال روستایی در قالب طرح سحاب بود که ثمرات خوبی داشته است.

او افزود: درحوزه اشتغال روستایی در ۴۷۰ روستای بالای ۵۰ خانوار ورود پیدا کردیم و تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه روستایی در این زمینه پرداخت کردیم.

موسوی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود، بیان کرد: افراد بیکار و یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

 مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان‌جنوبی گفت: ۳۰ تسهیل‌گر مجری در استان وجود دارد که دوره‌های ۴۵ روزه آموزش تسهیل‌گری دیده‌اند و در حال حاضر به منظور اشتغال‌زایی روستائیان فعالیت می‌کنند.

 او با بیان اینکه در حوزه طرح‌های بنگاه محور برای حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است، اظهارکرد: در حوزه توانمند سازی اقتصادی ۱۶ طرح و در حوزه زیربنایی و فرهنگی ۸۵۰  طرح در استان اجرا کرده‌ایم.

موسوی تصیح کرد: در حوزه طرح‌های سلامت محور نیز ۲۰ طرح در استان اجرا شده است که شاخص آن بیمارستان فردوس با اعتباری بالغ بر ۱۳.۵ میلیارد تومان بوده است.

۸۶ مدرسه، در حال ساخت

موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه ۸۶ مدرسه در خراسان‌جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت است، اظهار کرد: ۳۴ مدرسه نیز در استان تحویل داده شده است.

او با بیان اینکه ۲۵ مسجد نیز در خراسان‌جنوبی ساخته‌ایم، افزود: همچنین اتاق سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان را تکمیل کرده و برای اورژانس بیمارستان نیز قرارداد بسته‌ایم.

موسوی با بیان اینکه ۳۳ مجتمع آبرسانی در خراسان‌جنوبی اجرا کرده‌ایم، عنوان کرد: در حوزه ناباروری سه هزار و ۳۰۰ پرونده زوج‌های نابارور تشکیل شده است و در حال حاضر ۲۰۰ زوج تحت پوشش هستند و ماحصل این کار تولد ۵۰ فرزند از این زوج‌ها بود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر شتر در استان داریم که ۱۴ هزار نفر در نهبندان است، گفت: این تعداد نفر شتر فرصتی برای اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی است.

با اشاره به خرید تضمینی شیر شتر در استان ادامه داد: ۱۶۰ میلیون تومان در ماه شیر شتر خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.