شب شعر بین المللی مرد میدان در خرمشهر برگزار شد

به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی شب شعر بین المللی از سری شب شعرهای دیدار ماه با عنوان « مرد میدان» در خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شب شعر «مرد میدان» با حضور ۲۶ شاعر از ۶ کشور یمن، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و ایران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر به صورت حضوری و مجازی برای شاعرانی که امکان حضور نداشتند برگزار شد.

موضوع اشعار سروده و خوانده شده شهید قاسم سلیمانی بود و عمده این اشعار به مدح شخصیت و تاثیر حضورش بر مقاومت و مکتب ایثار اشاره می‌کرد.

قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم با مشارکت معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند و حوزه هنری کشور برگزار شد و هدف آن ترویج فرهنگ ایثار، شهادت وانتقال آن به نسل آینده برای زنده نگه داشتن مکتب حاج قاسم سلیمانی بوده است.

او ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یک فرد به تمام معنا و صاحب یک مکتب بود و این مکتب با تمام توان، اقتدار، شجاعت و شهامت در مقابل دشمنان ایستاد و با تمام تواضع در خدمت مردم بود و همه باید مکتب سردار سلیمانی توجه کرده و از آن الگو بگیریند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه ازبرگزاری برنامه‌ها دیگر به همین مناسبت در سطح دو شهرستان آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در شهر‌های آبادان و خرمشهر با مشارکت نهاد‌های مختلف فرهنگی برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند که برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در مصلای خرمشهر در روز جمعه از جمله این برنامه‌ها است.

بنا به گفته معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تهیه کلیپ‌هایی توسط گروه سرود ابن رضای آبادان که با مشارکت سپاه آبادان و منطقه آزاد اروند و همچنین تهیه کلیپ توسط گروه ثقلین که به زودی از آن‌ها رونمایی می‌شود، از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت است.

طمیمیان همچنین گفت: با توجه به محدودیت‌های ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری مراسم‌ها با اجتماع کامل وجود نداشت.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور امام جمعه خرمشهر گفت: باید شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را به جهانیان معرفی کرد و همه موظف هستند که برای معرفی کردن شهدای مقاومت به ویژه سید شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی تلاش کنند.

او هنر را بهترین ابزار برای معرفی شخصیت حاج قاسم سلیمانی دانست و توضیح داد: از دیربازو از زمان صدر اسلام شعر به عنوان رسانه بسیار قوی و کارآمد تاثیر بسیاری زیادی داشته شعر به ویژه شعر در حوزه جبهه مقاومت بسیار تاثر گذار است.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه باید از شعر به عنوان ابزاربهره و استفاده کرد، افزود: تا به امروز شعرا با ذوق سلیم خود ابعاد مختلف شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را تبیین کردند و امیدواریم کار‌های بزرگتری از شعرای ما ارائه شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.