جای خالی فضای گردشگری در روستا‌ها/ بیش از دوهزار روستا در یزد فاقد سکنه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: ایجاد فضای گردشگری و تفریحی در مناطق خوش آب و هوا راهکاری سازنده برای توسعه مناطق روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه از سه هزار و سیصد و نود و یک روستای استان، حدود ۲۸۲۸ روستا فاقد سکنه است، گفت: ایجاد فضای گردشگری و تفریحی در مناطق خوش آب و هوا برای مردم راهکاری برای کاهش آسیب به زمین‌های کشاورزی است.

او با بیان اینکه ساخت و ساز در محدوده و حریم طرح هادی به صورت مجاز و غیرمجاز کمیسیون ماده ۹۹ و پدیده کوه زایی و زمین خواری در روستا تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: نیاز مسکن برای افراد واجد شرایط باید رفع شود.

صادقیان بالا بردن هزینه تخلف در روستا و ارائه ندادن خدمات اعم از برق گاز و آب به تخلفات ساخت و ساز خارج از محدوده‌های طرح هادی را از جمله اقدامات لازم برای کنترل تخلفات برشمرد.

معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه از ۵۶۳ روستای دارای سکنه فقط ۱۷۰ روستا طرح هادی دارند، اظهار داشت: تقاضای زمین در روستا‌ها بالاست.

او همچنین با بیان اینکه کمیسیون‌های ماده ۹۹ برگرفته از کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها به منظور جلوگیری از تخلفات صورت گرفته است، گفت: طرح‌های جامع و تفضیلی شهر‌ها حدود ۳۰ درصد موفق بوده در صورتی که طرح هادی روستا موفقیت بیشتری نسبت به طرح‌های جامع و تفصیلی شهر‌ها داشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار