معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مشکل کنونی توسعه صنعت پرورش شترمرغ ناکافی بودن تسهیلات بانکی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، استقبال از پرورش شترمرغ را در استان مناسب ارزیابی کرد و گفت: مشکل کنونی توسعه این صنعت ناکافی بودن تسهیلات بانکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری استقبال از پرورش شترمرغ را در استان مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مشکل کنونی توسعه این صنعت ناکافی بودن تسهیلات بانکی است.

او با بیان اینکه پرورش شترمرغ یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای محل اجرای طرح می‌توانند با استفاده از اراضی ملی یا مستثنیات پیگیر طی مراحل اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان باشند.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: طرح فوق جزو طرح‌های اولویت‌دار برای ارائه مجوز و پرداخت تسهیلات بانکی در مجموع وزارتخانه و استان به‌حساب می‌آید.

او با بیان اینکه تعداد هفت مورد مزرعه فعال پرورش شترمرغ در استان وجود دارد، اضافه کرد: یک مزرعه توام (پرواری و مولد) در شهرستان سامان فعالیت داشته و دیگر مزارع در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان و بروجن در حال فعالیت و بهره برداری هستند.

مردانی با بیان اینکه پرورش شترمرغ به آشیانه مختصر و زمین تقریبا وسیع نیاز دارد گفت: به ازای هر ۱۰۰ قطعه حداقل حدود هفت هزار متر مربع زمین مورد نیاز است.

او افزود: نهاده دام و طیور با ارز دولتی (چهار هزار و ۲۰۰ تومانی) به این صنعت و مجموع بخش دام و طیور اختصاص داده می‌شود.

مردانی اضافه کرد: خوراک شترمرغ اندک تفاوتی با مرغ گوشتی داشته، به نحوی که از یونجه و سایر محصولات علوفه‌ای دارای پروتئین مناسب نیز برای این پرنده استفاده می‌شود، اما برای طیور گوشتی ذرت، سویا و دیگر مکمل‌ها جزو اساسی‌ترین نیاز خوراک طیور است.

او استقبال از پرورش شترمرغ را در استان مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مشکل کنونی توسعه این صنعت ناکافی بودن تسهیلات بانکی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.