سفر وزیر صمت به آذربایجان شرقی

وزیر صنعت معدن و تجارت به منظور افتتاح چند طرح صنعتی و دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بعد از ظهر امروز به آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بازدید از چند واحد صنعتی از جمله مجموعه صنعتی تراکتورسازی، شهرک صنعتی تخصصی شیشه، مجموعه صنایع سهند جام و مجموعه فولاد صائب عجب شیر از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت معدن و تجارت در روز‌های جمعه و شنبه خواهد بود.

 رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت در این بازدیدها، از نزدیک در جریان  روند تولید و مشکلات واحد‌های صنعتی قرار خواهد گرفت و در جلسه با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و مجمع نمایندگان استان، مهمترین مسائل پیش روی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان را بررسی خواهد کرد.

بهره برداری از واحد فولادی آذر حدید، کلنگ‌زنی طرح توسعه فولاد شاهین، افتتاح واحد صنعتی فرآوری کشمش در شهرستان بناب و افتتاح خطوط تولید جدید صنایع غذایی شیرین عسل (واحد شماره دو) در شبستر از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر خواهد بود.

آذربایجان شرقی ۴ هزار واحد صنعتی فعال را با اشتغال مستقیم ۱۲۰ هزار نفر و با حجم سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان در خود جای داده است و از لحاظ تعداد رتبه ۵ و از نظر حجم سرمایه گذاری رتبه هشت کشور را دارد.

۹۰ در صد فعالیت بخش صنعت آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفته است و در این زمینه به عنوان استان شاخص در کشور محسوب می‌شود.

این استان رتبه نخست ذخایر معدنی را با حدود ۸/۵ میلیارد تن در کشور به خود اختصاص داده است و در بخش امور بازرگانی و توسعه تجارت هم سالانه صادرات ۳ میلیارد دلاری به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار