پلمب ۱۶۹ واحد صنفی غیر مجاز کشتار دام در کرمانشاه

امسال ۱۶۹ واحد صنفی غیر مجاز کشتار دام و طیور در استان کرمانشاه شناسایی و پلمب شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه  گفت:  ۳۸ مورد در خصوص کشتار دام و ۱۳۱ مورد هم در زمینه کشتار طیور فعالیت داشته اند که متصدیان این واحد‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 یارویسی با اشاره به فعالیت ۱۷ تیم بازرسی در استان برای نظارت بر واحد‌های عرضه فراورده‌های خام دامی افزود: از این تعداد ۴ تیم در شهر کرمانشاه و بقیه نیز در سطح ۱۳ شهرستان استان مستقرند.

او با بیان اینکه گوشت‌هایی که در مراکز غیر مجاز یا در کشتار‌های خیابانی عرضه می‌شود، غیربهداشتی بوده و می‌تواند ناقل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام باشد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بر لزوم توجه مردم به خرید گوشت از مراکز مجاز بیش از پیش توصیه می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان بیان کرد: به منظور برخورد و جلوگیری از کشتار‌های خیابانی در شهر کرمانشاه اکیپی مشترک از دامپزشکی، بهداشت، شهرداری، محیط زیست، اصناف و نیروی انتظامی فعالیت دارند.

 یارویسی از مردم خواست در صورت مشاهده‌ی هر گونه تخلف در این زمینه موارد را با شماره‌ی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار