عملیات فرهنگی ـ اجتماعی شهید قاسم سلیمانی در بوشهر اجرا شد

عملیات فرهنگی-اجتماعی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و مجموعه خاتم‌الاوصیاء به مدت دو ماه در استان بوشهر به اجرا در آمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عملیات فرهنگی-اجتماعی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت گرامیداشت یاد شهید سلیمانی از ۱۳ آذر شروع شد و تا امروز که نخستین سالروز شهادت این شهید والامقام است ادامه یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تصمیم گرفته شد که با حفظ نام و روحیه شهید حاج قاسم سلیمانی برای خدمت به محرومان کاری انجام دهیم و گرامیداشت یاد آن شهید به برگزاری مراسم بزرگداشت محدود نشود.

حجت الاسلام محمدرضا طاهری افزود: سعی کردیم در عملیات فرهنگی-اجتماعی شهید سلیمانی آنچه را که دغدغه این شهید در خدمت رسانی به محرومان بود پیگیری کنیم و با توجه به شرایط کرونایی جامعه، تلاش کردیم وارد میدان مبارزه با کرونا شویم و در این زمینه گام‌هایی برداریم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: رویکرد اول ما در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی است به همین علت بسته‌های آموزشی درباره مبارزه با کرونا تهیه و منتشر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در بخش دوم عملیات فرهنگی-اجتماعی کمک به آسیب دیدگان از کرونا در دستور کار قرار داشت که بر این اساس نیازمندان هر محله که از کرونا و گرانی‌های اخیر آسیب دیده بودند شناسایی شدند و با کمک هیات‌های مذهبی و مجامع قرآنی به آنان کمک شد.

طاهری عنوان کرد: این کمک‌ها یا به صورت حل مشکلات معیشتی بوده یا تامین پول پیش اجاره خانه برای مستاجران یا پرداخت بدهی‌ها که در این زمینه تا کنون، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

او گفت: افزون بر این بسته‌های معیشتی نیز با همت مساجد و هیات‌های مذهبی تامین و میان نیازمندان هر محله توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: پویش ترویج معنویت را هم در این مدت اجرا کردیم برای تقویت قوای روحی افراد که نقش آن در بهبود ایمنی بدن از نظر پزشکی نیز تایید شده است، از جمله پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه.

طاهری بیان کرد:اگرچه عملیات فرهنگی ـ اجتماعی سردار شهید قاسم سلیمانی دو ماهه تعریف شده بود، اما با توجه به تداوم نیاز نیازمندان، رسیدگی‌ها و همچنین پویش قرائت دعا ادامه خواهد داشت.

هزار و ۲۸۴ هیات مذهبی، کانون فرهنگی تبلیغی و تشکل قرآنی مرتبط با اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در عملیات فرهنگی ـ اجتماعی سردار شهید قاسم سلیمانی مشارکت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.