اجرای ۲۱۹ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های آذربایجان‌شرقی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۱۹ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه  ۱۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی و ۷۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان با استفاده از ۲۳۲ هزار و ۸۶۰ تن آسفالت روکش شده است گفت: این عملیات برای نگهداری، ارتقای ایمنی تردد و بهسازی رویه راه‌های استان اجرا شده است.

او گفت: راه‌های شریانی آزادراه تبریز - زنجان، تبریز- صوفیان- مرند- جلفا- اسکانلو، تبریز- آذرشهر- بناب- ملکان، تبریز- اهر- ورزقان- هریس، بناب- مراغه- هشترود- قره چمن و تبریز- بستان آباد- میانه- سرچم- سراب در این عملیات روکش آسفالت شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در فصل کاری امسال در راه‌های استان ۶۱۵ کیلومتر درزگیری انجام شده است گفت: در این مدت عملیات تعمیرات اساسی ۱۴ پل، تعریض یک دستگاه پل، بازسازی و احداث دو دیوارحائل، تکمیل یک تقاطع غیرهمسطح و تکمیل و احداث سه زیرگذر توسط اداره ابنیه فنی این اداره کل انجام شده است.

رسول زاده گفت: در ۹ ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۶۲ کیلومتر از راه‌های مختلف استان خط کشی، ۲۳ مورد اصلاح تقاطع‌های T شکل و رفع نقاط حادثه خیز اجرا شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار