حجت الاسلام رستمی:

پایان نامه‌ها به سمت شناخت سردار سلیمانی سوق پیدا کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها به سمت شناخت شهید قاسم سلیمانی و مولفه‌های تربیتی آن شهید سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بررسی ابعاد حقوقی شهادت قاسم سلیمانی اتظهار کرد: در حوزه علوم تربیتی و حوزه مربوط به آن دیدگاه غالب قرآن و معرفی الگو و توجه آن‌ها مد نظر قرار گرفته است.

او ادامه داد: نقش الگو‌ها در محور‌های تعلیم و تربیت عالمانه باید تدوین شود. عملا دانشگاه‌ها و اساتید این حوزه هم فرصت بزرگی با معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی در اختیار دارند و هم مسئولیت سنگینی بر عهده آن‌هاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: اگر در حوزه کلاس‌های تخصصی بتوانند به ابعاد شخصیتی این شهید توجه کنند و جریانی از توجه به الگو‌های عالی در بین دانشجویان ایجاد کنند قطعا اتفاقات خوبی در فضا‌های تولید محتوا و اثر گذاری رخ خواهد داد.

رستمی اضافه کرد: علاوه بر این یکی از کار‌های بنیادین، سوق دادن پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها به سمت شناخت این شخصیت و مولفه‌های تربیتی آن شهید باید باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: جلسات هم اندیشی و توجه و پرداخت به این الگو‌ها برای شکل دادن به جریان آموزش در دانشگاه می‌تواند اثر گذاری و حرکت دادن جامعه به سمت یادواره‌ای متعالی را داشته باشد.

او بیان کرد: همه جوامع نیازمند اسطوره قهرمان و الگو هم برای معرفی و هم انگیزه دادن و به حرکت واداشتن اعضای جامعه دارند.

رستمی افزود: معمولا ملت‌های مهمی مثل ملت ایران، اسطوره‌های زیادی را هم در تاریخ دین خود و هم تاریخ ملت خود دارند. جوامع خالی از اسطوره با جعل به اسطوره سازی می‌پردازند و این خلاء را جبران می‌کنند، البته این قهرمانان جعلی گاهی به قهرمانان سایر کشور‌ها هم تبدیل می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات هالیوود در این زمینه توضیح داد: آنچه هالیوود به دنبال آن است ایجاد قهرمانانی از درون جامعه آمریکاست تا این کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد.

او ادامه داد: ما یک قهرمان واقعی داریم که علی رغم شهرت گریزی و همچنین میل به فاصله گرفتن از دیده شدن به یک عنصر و نمادی تبدیل شده که نه تنها ملت ایران از صنوف و دیدگاه‌های مختلف بلکه ملت‌های منطقه هم به دیده تحسین و الگو به او نگاه می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: این ظرفیت در اختیار دانشگاه‌هاست و اساتید حوزه‌های علوم تربیتی و مشاوره و روان شناسی که با ساخت وجودی انسان مرتبط هستند، می‌توانند نقش وجودی در معرفی این الگو داشته باشند و علاوه بر آن به بسط دیدگاه‌ها و شناخت مردم از این الگو کمک کنند.

رستمی درباره نحوه توجه به شخصیت سردار سلیمانی در دانشگاه‌ها گفت: توجه به این الگو‌ها در کلاس‌های درس یعنی در مجموعه سرفصل‌های درسی به معرفی این الگو و جنبه‌های مختلفی که یک شخصیت و شخصیت‌های همانند حاج قاسم در فضای زندگی به عرصه اجرا گذاشته اند باید پرداخته شود. ثانیا اینکه هدایت پژوهش‌ها و رساله‌ها به مطالعه این الگو‌ها به تولید محتوا و اینکه این آثار به بخش‌هایی تبدیل شوند که در فضای علمی کشور نقش دارند؛ در نهایت برگزاری جلساتی با حضور اساتید جوان برای واکاوی مولفه‌های شخصیتی این شهید و تولید محتوا برای مجموعه‌های مختلف درنظر گرفته شود.

او گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه الگوی عالی تربیتی است، می‌تواند کار ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار