پیام تسلیت آیت الله مظاهری به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی

آیت ا... مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی رحلت حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در پیام آیت الله مظاهری آمده است:
ارتحال عالم حکیم و متفکّر توانا مرحوم آیةالله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (ره) موجب تأسّف و تأثّر شد.

وی فیلسوفی صاحب نظر و استادی مبرز و یکی از شاگردان ممتاز و برجستۀ استاد عظیم الشأن علامه طباطبائی «قدّس‌سرّه‌الشّریف» بود که سال‌های متمادی از عمر خود را در ترویج و توسعۀ معارف قرآنی و حکمت اسلامی و نیز تعلیم و تربیت شاگردان عالم و پرشمار و همچنین تألیف آثار فراوان و ماندگار در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی سپری ساخت.

پیشگامی در عرصۀ تحوّل و ارتقاء آموزش‌های حوزوی و نقش اساسی و همّت رفیع و عزم راسخِ این عالم اندیشمند در تأسیس مؤسّسۀ در راه حق و سپس بنیاد فرهنگی باقرالعلوم «علیه‌السّلام» و در نهایت، مؤسّسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی «اعلی‌الله‌مقامه‌الشّریف» و زحمات طاقت‌فرسا و سعی بلیغ و سخت‌کوشیِ خستگی‌ناپذیری که در این مسیر خطیر و طولانی مصروف داشت، بی‌شک از حسنات شاخص کارنامۀ مجاهدت علمی آن عالم جلیل و فکور است.

زهد و وارستگی و اخلاص و شیفتگی وی به آستان حضرات اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السّلام» نیز ذخیرۀ معنوی بزرگی در پیشگاه خداوند منّان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت مکرّم و فرزندان و داماد وهمۀ ارادتمندان و شاگردان این عالم متفکّر، از خداوند سبحان، علوّ درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای این صدیق شفیق و دوست دیرین مسألت می‌کنم و اجر و صبر و سعادت خاندان مصاب و همۀ بازماندگان معزّز و همچنین استمرار خدمات و حسنات علمی و فلسفی ایشان را از درگاه آن پروردگار متعال خواستارم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.