آزادسازی ۴۱ زندانی در مرحله اول آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به آزادسازی ۴۱ زندانی در مرحله اول آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت : حقوقدانان بسیجی امروز (شنبه ۱۳ دی) در دومین مرحله ۱۲۰ زندانی را با اولویت جرایم غیرعمد آزاد کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت : این طرح همزمان با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و چند روز آینده هم ۵۰۰ بسته غذایی و معیشتی بین خانواده‌های نیازمند زندانی توزیع می‌شود.

او بسیج را مکتبی‌ترین نیروی مردمی در جهان توصیف کرد و گفت : کار بسیج تسهیل‌گری است نه تصدی‌گری و در راستای تسهیل امور بسیج در خدمت همه دستگاه‌های خدمت‌رسان مردمی است.

او ادامه داد: سازمان بسیج حقوق‌دانان به عنوان نهاد متولی عرصه حقوق و قضا در کنار دستگاه قضایی در جهت نیل به اهداف، کمک به کارآمدی دستگاه قضایی و گره‌گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم به صورت جهادی ورود کرده و نقش‌آفرین است.

بهرامی‌پور مشاوره به موقع و هدایتگری صحیح را منجر به تغییر مسیر ۸۰ درصد پرونده‌های قضایی دانست و ادامه داد: براین اساس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج حقوقدانان و اداره‌کل زندان‌ها امضا شد و هم اکنون در همه زندان‌های کرمانشاه حقوقدانان بسیجی در زندان‌ها حضور داشته و مشاوره‌های حقوقی را به زندانیان ارایه می‌کنند.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: حقوقدانان بسیجی در همه عرصه‌ها مطالبه‌گر حقوق عامه هستند و هر دستگاهی که نیازمند حضور تخصصی ما هستند حقوقدانان بسیجی قاطعانه ورود پیدا می‌کنند.

طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد باید فرهنگ‌سازی و توسعه داده شود

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم استان کرمانشاه زندان را جای اشرار دانست و گفت: انسان نیازمند خانواده است و باید همه تلاش کنیم تا کسانی که با جرائم غبرعمد در زندان هستند به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله جلیلیان طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: خیرین در این عرصه هم باید ورود کنند تا بتوانیم این کار ارزشمند را فرهنگ‌سازی و روز به روز توسعه دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار