بارش در آذربایجان‌شرقی ۶۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در آذربایجان‌شرقی تا دوازدهم دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۶۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارش در سال زراعی امسال (از اول مهر تا ۱۲ دی) حدود ۷۸.۵ میلی متر ثبت شده است گفت: در این مدت میانگین بارش در این استان نسبت به سال زراعی پارسال  ۳۰.۵ میلی‌متر افزایش یافته است به طوری که در سال آبی پارسال حدود ۴۸ میلی متر بارش ثبت شده بود.

او با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی امسال نسبت به بلند مدت هشت میلی متر، معادل ۹ درصد کاهش یافته است گفت: به طور میانگین در طی این بازه زمانی در بلندمدت حدود ۸۶.۵ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون حدود ۲۵ درصد میانگین آب سال آبی امسال تامین شده و میانگین بارش یک سال آبی کامل در استان ۳۱۵.۵ میلی متر ثبت شده است.

دولتی مهر گفت: در سال آبی امسال بیشترین بارندگی از شهرستان ورزقان به میزان ۱۰۴.۳ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان‌های مراغه و جلفا هر کدام به میزان حدود ۵۸ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در ورزقان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۲ میلی متر افزایش داشته و در مراغه ۲ دهم و در جلفا ۴.۵ میلی متر کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی امسال حدود ۹۲.۵ میلی متر و در بلند مدت حدود ۷۶ میلی متر ثبت شده است گفت: میانگین بارش در سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۶ میلی متر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.