درخواست تد کروز برای ممیزی اضطراری جهت بررسی ادعا‌های تقلب در انتخابات

سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای خواستار ممیزی اضطراری ۱۰ روزه برای بررسی ادعا‌های تقلب در انتخابات آمریکا شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، تد کروز، سناتور جمهوری خواه نامه‌ای را منتشر کرده است که در آن خواستار «رد نتایج کالج الکترال» شده و درخواست «یک ممیزی اضطراری ۱۰ روزه» را برای بررسی ادعا‌های تقلب در انتخابات آمریکا را داده است.

بر اساس این گزارش، نامه کروز به انتخابات مناقشه برانگیز هیز-تیلدن ۱۸۷۶ استناد می‌کند و می‌گوید کنگره سابقه تعیین کمیسیونی را برای بررسی ادعا‌های کلاهبرداری دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های خود مبنی بر اینکه بسیاری از بی نظمی‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، تأکید کرد که ده‌ها هزار نفر غیرقانونی رأی داده اند، اما هنوز از شمارش آرا خارج نشده اند.

پیش از این اعلام شد تاکنون ۱۱ سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کردند قصد دارند تا روز چهارشنبه هفته جاری در مجلس سنای این کشور پیروزی بایدن را رد کنند. این سناتور‌ها «تد کروز، ران جانسون، جیمز لانکفورد، استیو دینز، جان کندی، مارشا بلک‌برن، مایک بران، سینتیا لومیس، راجر مارشال، بیل هاگرتی و تامی تابرویل» هستند.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند.

اما ترامپ به طور مکرر ادعا‌هایی درباره تقلب انتخاباتی مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار