یک رسانه عربی مدعی شد؛

امارات از هراس اقدام تلافی جویانه در خصوص ترور شهید فخری زاده به ایران پیام ارسال کرد

یک رسانه عربی مدعی تماس امارات با ایران برای اطمینان دادن به تهران در خصوص عدم مشارکت در ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه عربی مدعی تلاش‌های امارات برای منصرف ساختن ایران از اقدامات تلافی جویانه در ارتباط با ترور شهید محسن فخری زاده شد.

روزنامه العربی الجدید در مطلبی با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای دفاعی ایران در ماه نوامبر و تاکید ایران بر پاسخ تلافی جویانه نوشت هراس زیادی بر بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس از اقدام ایران سایه افکنده است.

این رسانه عربی با اشاره به منابع مطلع خود مدعی شد امارات در چند روز گذشته تماس‌های پنهانی با ایران داشته و در آن تاکید داشته در عملیات‌های ضد ایرانی اخیر و به ویژه ترور شهید فخری زاده نقشی نداشته است. منابع مذکور مدعی شدند تماس امارات با ایران با پیش زمینه امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس پایه گذاری و دربرگیرنده تاکید شفاف امارات در خصوص عدم مشارکت در ترور دانشمند هسته‌ای بوده است.
العربی الجدید می‌نویسد امارات به شدت نسبت به اقدام تلافی جویانه ایران حتی به شکل ساده آن نگران است. بویژه آنکه اقتصاد دبی به طور کامل برپایه معیار‌های امنیت مبتنی است و هرگونه اقدام تلافی جویانه‌ای در داخل این کشور به اقتصاد مبتنی بر گردشگری و تجارت لطمه خواهد زد.

این رسانه عربی به نقل از منابع خود می‌نویسد ایران موضع روشنی در قبال درخواست مقامات امارات اعلام نکرده است با این حال این کشور به خوبی از شرایط فعلی منطقه و جلوگیری از تشدید بحران آن آگاه است تا هر گونه فرصتی را در روز‌های باقی مانده حضور ترامپ در کاخ سفید برای ماجراجویی در خاورمیانه بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار