تست روانشناسی برای اطلاع از میزان افسردگی

با انجام این تست روانشناسی از میزان افسردگی خود اطلاعاتی کسب می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد، حال این  آزمون روانشناختی زیر می خواهد به شما کمک کند که  اولین ارزیابی از خود را انجام دهید و خلق و خوی خود را هم  مشخص کنید.

با انجام این تست روانشناسی از میزان افسردگی خود اطلاعاتی کسب می‌کنید.

تست روانشناسی برای اطلاع از میزان افسردگی

شکل ۱

شما می‌توانید با اشتیاق و قاطعیت با زندگی روبرو شوید، تغییرات و سفر‌ها هرگز برای شما مشکلی ایجاد نکرده اند، زیرا در برهه‌ای از گذشته تصمیم خود را گرفته اید که هر اتفاقی بیفتد، هر کجا که بروید، همیشه می‌توانید روی یک همسفر مطمئن و قابل اعتماد حساب کنید.

اما مواظب ایمنی بیش از حد یا بدتر از آن، حالات سرخوشی بیش از حد باشید. دیر یا زود یا به صورت دوره‌ای می‌توانید با قسمت تاریک خود روبرو شوید.

در این شکل می‌دانید چه چیزی ناخودآگاه توجه شما را جلب کرد؟ آن سگ بزرگ که آماده غر زدن است ... برای پیروزی جنگیدن!

شکل ۲

پس از برطرف شدن و حل مشکلات فعلی، این احتمال وجود دارد که بتوانید روحیه خوب معمول خود را بازیابی کرده و فعالیت‌های معمول خود را با همان قدرت قبلی از سر بگیرید.

در این شکل آیا می‌دانید چه چیزی ناخودآگاه توجه شما را به خود جلب کرده است؟ این گرداب آماده است تا شما را به سمت احساسات مختلف، غالباً بسیار قوی، بکشاند.

شکل ۳

چینی‌ها کلمه "بحران" را با دو ایدئوگرام می‌نویسند که اولین مورد به معنی "شکستن" و دومین "فرصت" است. گذراندن یک لحظه بحران، اگرچه ممکن است باعث گمراهی و درد شود، اما می‌تواند جنبه‌های مثبت بی شماری داشته باشد. شروع از یک فرصت خارق العاده برای شروع سفری شناخت خود و زندگی خود.

احتمالاً می‌توانید روحیه خود را در این دوره "خالی و ناشنوا" توصیف کنید. یک ضرب المثل می‌گوید اگر سنگی را در چاه بیندازید و مدت طولانی هیچ صدایی نمی‌شنوید، ممکن است به این معنی باشد که آن چاه بسیار عمیق است؛ و در اعماق گنجینه‌های غیر قابل تصور محصور شده است. در اینجا شانس شماست.

در این تصویر می‌دانید چه چیزی ناخودآگاه توجه شما را جلب کرد؟ سفری طولانی از درون نگری و تأمل در انتظار شماست.

شکل ۴

احساس گم شدن می‌کنید، تصور عدم اطمینان از وجود را دارید. احساس اشتیاق و دلتنگی!

سعی کنید به این نوع خلق و خوی فکر نکنید که انگار یک بیماری واقعی است. بعضی اوقات گام در راه صحیح است، فداکاری می‌خواهد، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید آرزوی زندگی بهتر را داشته باشید.

در این عکس می‌دانید چه چیزی توجه شما را در سطح ناخودآگاه جلب کرد؟ دری به هزارتوی که می‌تواند نشان دهنده آزادی و محکومیت شما برای زندگی بدون گذرگاه باشد. اکنون این شما هستید که می‌توانید واکنشی نشان دهید.

شکل ۵

علائم ناراحتی در این تصویر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. شما این احساس را دارید که برخی از مواردی که همیشه آن‌ها را مهم می‌دانید به طور جزئی یا کاملاً معنی و ارزش خود را از دست داده اند. ظاهرا برای شما آسان نیست که احساس باز بودن، اعتماد و امید را نسبت به زندگی و افراد دیگر حفظ کنید؛ و با این حال توصیه می‌شود در چنین لحظه‌ای از بسته شدن خودداری کنید.

در این شکل می‌دانید چه چیزی ناخودآگاه توجه شما را جلب کرد؟ قفسی که نشان دهنده بسته شدن، احساس به دام افتادن شماست. احساس شکست نکنید. هر زندان باید دری داشته باشد، شما فقط باید کلید را پیدا کنید.

شکل ۶

شما یک فرد بسیار مبارز هستید، قبل از تسلیم شدن همه آن‌ها را امتحان می‌کنید. اگر احساس بدی دارید، می‌دانید که چگونه با کنایه از خود واکنش نشان دهید و این به لطف حس عملی شماست. از این نظر، در دراز مدت، شما همیشه موفق می‌شوید از موقعیت‌های ناخوشایند خارج شوید.

با خوش بینی زندگی کنید. شما قطعاً غصه‌هایی داشته اید، اما هرگز به خود اجازه نداده اید که بلند شوید. زمان شما را به پذیرش سازش با زندگی سوق داده است و این به شما آموخته است که بدون هیچ نگاهی به گذشته، به آینده نگاه کنید. به طور خلاصه، شعار شما این است: "امروز بهتر از دیروز خواهد بود.

در این شکل می‌دانید چه چیزی ناخودآگاه توجه شما را جلب کرد؟ مقیاس، مقیاسی که می‌تواند شما را از هر موقعیت منفی خارج کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

 

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جاسم سواری خراجی
۲۲:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
تعویض پلاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من که متوجه نشدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چه بودیم چه شدیم و چه می شویم با این تست روانشناسی الکی
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۰:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
این تست کامل نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چه کار کنیم،یعنی از کدوم خوشمون میاد یا چیز دیگه میشه شرح بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
توی ایران همه افسرده میشن با این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خود این معمایی که مطرح کردید باعث افسردگی میشه؟ سوال چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام
عزیزان راه درمان افسردگی شکرگزاری هست. مدت 21 روز شروع کنید به شکرگزاری از خداوند بابت همه داشته هاتون( نعمت ها صرفا پول و خونه و ماشین نیستن هر نفسی که می کشیم دوتا شکر داره. بر هر نفسی دو نعمت و بر هر نعمت شکری واجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
من شماره ۵ هستم. چندین ساله که افسرده هستم و متاسفانه دنبال درمان نرفتم الان هم کم حوصله و بد خلق شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
این سنجش نیست...تشریح یک ایده است..
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۱:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا صورت سوال مشخص نیست؟ یعنی باید بگیم کدوم تصویر برای ما جذابتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
کسانی که افسرده هستند برای رهایی از افسردگی از خداوند کمک بخواهند و قرآن بخوانند ،بسیار موثر هست . بخصوص معنی سوره ها و تفسیر آیات خیلی موثر می باشد .من پیشنهاد می کنم تفسیر استاد ابو الفضل بهرامپور رابخوانید خیلی زیباست .هم قرآن می خوانی هم معنیش را می فهمی و در کنار آنها تفسیر ش را هم آورده ، خیلی زیبا . خدا به همه شفا دهد ، انشاء الله .و یک مورد دیگر را هم امتحان کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هیچ توضیحی درباره روش انجام تست نداده اید!
باید یکی از تصاویر را انتخاب کنیم یا چگونه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
همیشه این تصویر رو نقاشی می کنم. با این تفاوت که بجای آدم یک پرنده کوچک در آن می کشم. احساساتم تا حد زیادی مشابه آن چیزی ست که اینجا عنوان کرده اید. خیلی برای رهایی از این قفس تلاش کردم اما نتوانستم و هیچ یک از اطرافیانم هم کمکی به من نکردند و تنها کلامشان این است "باید تحمل کنی..." و متاسفانه زیر بار این تحمل اجباری درحال خورد شدن هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من از این به بعد هر بار که این نقاشی رو میکشی در قفس رو باز بذار تا موقعی که پرندت پرواز کنه...
آخرین اخبار