هند تایید نهایی استفاده فوری از واکسن کرونای بومی خود را صادر کرد

با شیوع کرونا و ساخت واکسن برای مقابله با شیوع آن در بسیاری از کشورها، این بار هند مجوز داد تا از واکسن ساخت داخلی آن در شرایط ضروری استفاده شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هند مجوز نهایی استفاده فوری از دو  واکسن‌ ساخت کشور خودت را به اسم  Bharat Biotech و AstraZeneca که حاصل همکاری هند و دانشگاه آکسفورد است، صادر کرد.

 سومانی، رئیس مرکز داروهای کنترل کننده هند گفت: کارآیی کلی واکسن آکسفورد ۷۰ درصد بود در حالیکه واکسن محلی بومی دانشمندان کشور خودمان ایمن تر و پاسخ  قوی تری  را فراهم می‌کند.

او افزود: البته واکسن AstraZeneca  آکسفورد انگلیس به صورت بومی توسط موسسه سرم هند ساخته شده، در حالی که بهارات بیوتک با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند که توسط دولت اداره می شود، با همکاری دانشمندان هندی در حال  ساخت است. سومانی اضافه کرد: واکسن‌های  Serum و  Bharat Biotech  برای استفاده محدود در شرایط اضطراری هستند. 

نارندرا مودی، نخست وزیر هند  از مصوبات استقبال و اعلام کرد: این باعث افتخار هر هندی است که دو واکسنی که به آن‌ها اجازه استفاده اضطراری داده شده در هند ساخته شده است. او  در توییتر خود از هند به عنوان یک کشور متکی به خود نام برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار