برگزاری جشنواره سفیران سلامت مدارس در بستر فضای مجازی

امسال بستر فضای مجازی میزبان پنجمین جشنواره سفیران سلامت مدارس در چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز پنجمین جشنواره سفیران سلامت در مدارس استان خبر داد و گفت: روند اجرایی این جشنواره امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی شد.

او افزود: این جشنواره در خصوص تغذیه، تحرک فیزیکی، حفظ محیط‌ زیست و خود مراقبتی است و دانش‌آموزان در رشته نقاشی، پیام بهداشتی، نامه‌ای به ویروس کرونا خاطره نویسی و کاردستی شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی اضافه کرد: دانش‌آموزان آثار خود را تا ۳۰ بهمن ماه از طریق شبکه شاد ارائه دهند تا برای ارزیابی به ادارات آموزش و پرورش ارسال و نفرات برتر انتخاب شوند.

او با اشاره با شعار امسال طرح سفیران سلامت در مدارس با عنوان هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، هر سفیر سلامت یک پیام‌آور بهداشتی افزود: امسال ۲۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان سفیر سلامت انتخاب شدند.

اسماعیلی ادامه داد: برنامه سفیران سلامت در قالب آموزش سلامت از طریق گروه همسالان انجام می‌شود و امسال ۲۰ درصد دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و ۱۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در این طرح انتخاب شده‌اند.

او با اشاره به اینکه پارسال ۱۶ درصد دانش‌آموزان کل مدارس استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند گفت: سفیران سلامت توسط مراقبان سلامت و رابطان سلامت، انتخاب می‌شوند و در فضای مجازی آموزش‌های تغذیه، حفظ محیط زیست و فعالیت بدنی، خودمراقبتی را فرا می‌گیرند و از طریق گروه‌های کلاس این آموزش‌ها را به سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

اسماعیلی اضافه کرد: هم اکنون ۱۲۵ مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت دارند که هر مراقب سلامت دو تا سه مدرسه را زیرپوشش آموزش دارد و مدارس شهری که مراقب سلامت ندارند از سوی مدیر مدرسه یک نفر به عنوان رابط سلامت انتخاب می‌شود.

او ادامه داد: در مدارس روستایی نیز رابط سلامت با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار