بهره برداری از ۲۲ پروژه گردشگری در استان اردبیل

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۲۲ پروژه گردشگری استان اردبیل در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد کیسان، معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: این پروژه‌ها  با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال آماده افتتاح شده  و با بهره‌برداری از آنها زمینه برای اشتغال ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم  فراهم  خواهد شد.

او از جمله این طرح‌ها را ۹ واحد اقامتی، ۶ محوطه گردشگری، آبدرمانی، سفره‌خانه سنتی و واحد پذیرایی عنوان کرد و افزود: در شهرستان اردبیل چهار طرح، در بیله‌سوار، گرمی، نمین و نیر هر کدام یک طرح، در خلخال سه طرح، در مشگین‌شهر ۶ طرح و در مناطق دیگر هم پنج طرح برای بهره‌برداری در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای  ۷۳ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی  در استان اظهار کرد: در سفر ماه آینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی به استان مقرر شده تا از هفت طرح شامل ۲ هتل چهارستاره، یک هتل سه‌ستاره، سه مجتمع گردشکری و پارک آبی سرعین با حجم سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰۰ نفر بازدید شود.

کیسان از شروع عملیات عمرانی هتل پنج‌ستاره با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه شورابیل با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر مستقیم در زیربنای ۳۵ هزار مترمربع خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این هتل در سفر وزیر میراث‌فرهنگی به استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.