حملات سایبری بر روی SolarWinds از آن چه تصور شده بود خطرناک تر است

شرکت مایکروسافت و سناتورهای آژانس فدرال آمریکا باور دارند حملات به سولار ویندز آسیبی به مراتب جدی تر از آن چه انتظار می رفت داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هک کردن سیستم‌های شرکت سولار ویندز از سوی روسیه تمامی سازمان‌های امنیتی و دولتی آمریکا را هدف قرار داد. طی این حمله سایبری بیش از ۲۵۰ آژانس فدرال و شرکت‌های خاص آسیب دیدند و اطلاعات آن‌ها به دست هکرها افتاد.

شرکت مایکروسافت که یکی از قربانیان این حملات به حساب می‌آید طی بیانیه رسمی خود اظهار داشت که هکرها توانسته‌اند به سیستم مدیریتی شرکت سولار ویندز دست پیدا کنند و به این نحو به داده‌های زیر مجموعه‌های دیگر دسترسی داشته باشند. هکرها طی فعالیت‌های خود لایه‌های تغذیه کننده شرکت‌های مختلف را پیدا کرده‌اند و از آن جا تمامی سازمان‌ها را تحت نظر قرار داده‌اند. بررسی‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که کد‌های امنیتی اولیه که برای جلوگیری از ایجاد دسترسی‌های جدید نوشته شده بودند به هنگام حمله هکرها واکنشی نشان نداده‌اند و این افراد توانسته‌اند پیش از ورود کد‌های امنیتی را غیر فعال کنند.

به نظر می‌آید که تمرکز آمریکا برای جلوگیری از هک شدن سیستم‌های انتخاباتی تمرکز این کشور را از روی آژانس‌های فدرال و شرکت‌های دیگر برداشته و این امر باعث شده هکر‌ها بتوانند حمله‌ای فوق‌ حرفه‌ای صورت دهند. به عقیده مسئولان مایکروسافت این حملات بسیار بدتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر آمد و هکرها به داده‌هایی فراتر از کد‌های سولار ویندز دسترسی پیدا کردند.

حملات سایبری بر روی SolarWinds


بیشتر بخوانید


امنیت داده‌های کاربران در مایکروسافت

مایکروسافت باری دیگر اظهار داشت که همچنان نشانه‌ای از دسترسی هکرها به داده کاربران پیدا نکرده است و خوشبختانه اطلاعات شخصی کاربران این شرکت فاش نشده است. این مجموعه همچنین اظهار داشت که از سیستم امنیتی مایکروسافت به شرکت‌های دیگر آسیبی وارد نشده و دسترسی جدیدی شکل نگرفته است. گفتنی است؛ همانند مسئولان شرکت مایکروسافت سناتور آمریکایی سازمان امنیت سایبری آمریکا به نام مارک وارنر اظهار داشته که این حملات بسیار بد‌تر از آن چیزی بوده که در ابتدا متوجه آن شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار