تشدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان

با توجه به روند صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آلمان، مقامات این کشور خواهان تشدید و تمدید محدودیت‌ها شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سیاستمداران آلمانی از احتمال افزایش قرنطینه سراسری در این کشور برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا که فشار‌های زیادی را به کادر درمان و بیمارستان‌ها تحمیل کرده است، خبر دادند.

انتظار می‌رود آنگلا مرکل، صدراعظم و رهبران منطقه‌ای هنگام تشکیل جلسه در روز سه شنبه توافق کنند که محدودیت‌ها را تمدید کنند. هنوز مشخص نیست که مدت زمان تمدید چقدر به طول می‌انجامد.

جنس اسپان، وزیر بهداشت آلمان عصر شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت آمار ابتلا به کرونا همچنان روند صعودی دارد و بسیار است بنابراین ما مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را طولانی کنیم.

اسپان گفت میزان ابتلا باید به طور پایدار کاهش یابد، شاید در عرض چند هفته با شرایط جدید و دشواری روبرو شویم.

آلمان قبل از کریسمس محدودیت‌های اجتماعی شدیدتری از جمله بستن رستوران‌ها و اکثر مغازه‌ها را اعمال کرد. حتی تحت این شرایط هم موارد ابتلا همچنان در حال افزایش بود و در برخی از روز‌ها تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید.

میزان ابتلای یک هفته‌ای در حال حاضر در آلمان ۱۴۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. با انتشار ویروس کرونای جدید و عفونی‌تر برخی از سیاستمداران و مقامات بهداشتی خواهان افزایش محدودیت‌ها هستند.

طبق گزارش‌ها مقامات ۱۶ ایالت آلمان روز شنبه در یک کنفرانس غیرحضوری برای تمدید محدودیت‌ها توافق کردند. اما در مورد اینکه چه مدت باید اقدامات لازم را ادامه داد، اختلاف نظر وجود دارد. برخی از ایالت‌های آسیب دیده خواستار تمدید سه هفته‌ای و تعطیلی مدارس شدند، در حالی که برخی دیگر اعمال محدودیت‌ها را دو هفته تمدید کردند.

در حال حاضر میزان موارد ابتلا در آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار ۳۱۵ نفر و میزان جان‌باختگان ۳۱۲ تن بوده که در مجموع تعداد کل فوتی‌ها در این کشور به ۳۴ هزار و ۲۷۲ مورد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار