اختصاص غرفه و نمایشگاه برای صنایع دستی هنرمندان خرمشهری

علوانی از اختصاص غرفه به صنایع دستی در پارک و بازارچه بانوان و راه اندازی محلی به عنوان نمایشگاه صنایع دستی در یکی از محل های متعلق به شهرداری خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،منصور علوانی شهردار خرمشهر در آیین افتتاح نخستین گالری هنری خصوصی خرمشهر در جمع خبرنگاران به برشماری برنامه های در نظر گرفته شده برای حمایت از هنرمندان بومی پرداخت و گفت: قرار است فضایی از سوی شهرداری به عنوان محل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و کارهای هنری آماده شود که کارهای آن طرف یک ماه آینده انجام خواهد شد.

او همچنین از اختصاص غرفه های برای عرضه آثار بانوان هنرمند خرمشهری خبر داد و افزود: همچنین قرار است با همکاری اداره میراث فرهنگی خرمشهر  در پارک بانوان خرمشهر  ۱۰ تا ۱۵ غرفه برای کارهای هنری تحویل بانوان شود.

شهردار خرمشهر تصریح کرد: قرار است از غرفه های آماده برای این منظور استفاده کرد و جانمایی غرفه ها نیز انجام شده است.

علوانی همچنین از الزام عرضه صنایع دستی در بازارچه بانوان خرمشهر به عنوان دیگر اقدام حمایتی یاد کرد و گفت: الزام شده است که غرفه های بازارچه بانوان فقط مخصوص عرضه آثار هنرمندان باشد در غیر این صورت امتیاز بازارچه سلب خواهد شد.

 او در ادامه بیان کرد: برای حمایت از هنرمندان قرار شد که هدایای مهمانان شهرستان از صنایع تولید هنرمندان بومی تهیه شود.

شهردار خرمشهر انتصاب رئیس اداره فرهنگی هنری جدید را هم به علت ارتباط خوب او با هنرمندان در راستای توسعه هنر و حمایت بیشتر از هنرمندان دانست.

علوانی  با بیان اینکه قرار است نشستی با حضور هنرمندان شهر داشته باشد، افزود: برگزاری این نشست برای استفاده بیشتر از ظرفیت هنرمندان برای مطرح کردن موضوعات شهروندی است.

او افزود:  قرار است قراردادی با یکی از هنرمندان برای طراحی و ساخت ۲ عروسک مختص شهرداری برای انتقال پیام های شهروندی منعقد شود.

شهردار خرمشهر به افتتاح نخستین گالری هنری خصوصی در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: این فضا باید زودتر از این ایجاد می شد در نظر است در پارک های محله ای نیز کارهای مشابه انجام شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.