رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۱۸ طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری به تامین زیرساخت نیاز دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ طرح کشاورزی در استان با زمینه ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر به تامین زیرساخت نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه یک هزار و ۴۹۰ تن انواع محصول در بخش کشاورزی این استان تولید می‌شود و ۲۹ درصد درآمد ناخالص استان به این حوزه اختصاص دارد.

او افزود: تبدیل کشاورزی سنتی به دانش‌محور از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری در بخش تولید بادام، آبزی‌پروری، هلو، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی اشاره و اضافه کرد: این استان یک هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی دارد که از این تعداد ۴۰۰ گونه خاصیت دارویی دارد و ۴۰ گونه مختص استان است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰۰ طرح گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۲۵ طرح دام و طیور به دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و ۹۳ طرح گیاهان دارویی به ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد و طرح‌های آماده سرمایه گذاری در استان نیازمند پنج هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

ابراهیمی گفت: ۱۸ طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری با زمینه ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر به تامین زیرساخت نیاز دارد و ۲۸ طرح تامین آب کشاورزی در استان نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

او افزود: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری به بانک‌های عامل استان ارسال شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار