شش اثر طبیعی لرستان واجد شرایط ثبت ملی شناخته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از بررسی و تایید شش اثر طبیعی لرستان در جلسه شورای ثبت کشور خبر داد.

 سید امین قاسمی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، گفت: در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی که با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور در سالن اجتماعات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، ۶ اثر از استان لرستان  واجد شرایط ثبت شناخته شد.

قاسمی با اشاره به اینکه آثار مذکور شامل چهار درخت کهنسال و دو آبشار مربوط به شهرستان‌های سلسله و دورود هستند افزود: دو درخت کهنسال چنار در روستا‌های سرنجه و ژیریان، یک درخت کهنسال بلوط از گونه‌ی نادر معروف به دارِمازو در روستای لعل‌آباد و درخت کهنسال داغداغان (تاوی-تاک) در روستای کاکارضا امیدعلی و دو آبشار آبگرمه و حشوید در شهرستان دورود از جمله این آثار به شمار می‌آیند.

او بیان داشت: طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه‌های طبیعی – تاریخی، پدیده‌ها و نمونه‌های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه‌ها) و آثار ناملموس (رویداد‌ها مراسم و آیین‌های معنوی و فرهنگی، آوا‌ها و ...) در فهرست ملی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان در پایان گفت: با ثبت این آثار تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان لرستان در فهرست میراث ملی، به ۴۹ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار