افزایش تولید ماهیان زینتی در کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال تولید ماهیان زینتی در استان به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال چهار میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تولید شد، گفت : امسال افزایش ۵۰۰ هزار قطعه‌ای تولید ماهیان زینتی در برنامه قرار دارد و هدف گذاری شده میزان تولید ماهیان زینتی استان در پایان سال به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.

او با اشاره به وجود ۵۰ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان، گفت : بیشترین مراکز تکثیر در شهرستان کرمانشاه فعال هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بابیان اینکه انواع ماهیان زینتی زنده‌زا و تخم‌گذار در کارگاه‌های تکثیر ماهیان زینتی استان کرمانشاه پرورش می‌یابند، افزود: بیش از ۳۰ گونه از انواع ماهیان زینتی در استان پرورش می‌یابند.

او افزود: از جمله ماهیان زینتی تخم‌گذار در حال تولید در کارگاه‌های پرورش ماهیان زینتی استان می‌توان به آنجل، اسکار، فایتر، سیچلاید و زبرا اشاره کرد. ضمن اینکه انواع ماهیان زینتی زنده‌زا در حال پرورش در استان هم شامل گوپی، مولی و دم شمشیری هستند.

افضلی پرورش ماهیان زینتی را در فهرست پرسودترین مشاغل قرارداد و ادامه داد: پرداختن به پرورش ماهیان زینتی به عنوان مشاغل خانگی می‌تواند درآمدزایی بالایی برای افراد و خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

افضلی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی به دلیل مورد توجه بودن صادرات ماهیان زینتی ارزآوری خوبی برای کشور دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار