طرح آبرسانی غرب زاهدان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح آبرسانی به شهرک‌های غرب زاهدان با وجود کمبود آب در این کلانشهر پس از ۱۵ سال انتظار به بهره‌برداری رسید.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: حدود ۲دهه از واگذاری اراضی و سکونت مردم در شهرک‌های غرب زاهدان می‌گذرد و بیش از ۱۲ هزار شهروند که معادل جمعیت یک شهر است در این منطقه که غدیرشهر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق را شامل میشود سکونت دارند.

او افزود: این مناطق تاکنون فاقد آب لوله کشی شهری بوده و آب به صورت تانکری با کیفیت نامشخص و قیمت گزاف از سوی مردم خریداری، ذخیره و به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: قرار بود آب آشامیدنی این شهرک‌ها که در طرح الحاقی جدید به محدوده شهری زاهدان اضافه شدند از محل خط دوم انتقال آب چاه نیمه به این شهرستان با مدیریت شرکت منابع آب و نیروی ایران تأمین شود اما به دلیل تأخیر در اجرای این پروژه اهالی این مناطق برای چندین سال ناگزیر به استفاده از آب تانکر بودند که این امر باعث بروز مشکلات زیادی به جهت کیفی و بهداشتی برای آنها شده بود.

او بیان کرد: علی رغم کمبودهای موجود در منابع تأمین آب زاهدان طرح آبرسانی به شهرک‌های غرب شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب جرا شده و در حال بهره‌برداری است.

قاسمی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خود را متعهد کرده تا با حداکثر توانبخشی از مشکلات این شهروندان را به صورت نوبت‌بندی مرتفع سازد، تصریح کرد: این پروژه شامل بیش‌از ۹۰ کیلومتر شبکه توزیع آب، حدود ۱۰ کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ در چند فاز در سنوات قبل آغاز شد که به دلیل کمبود اعتبارات با روندی کند مواجه بود.

او ادامه داد: در سالجاری با پیگیری‌های انجام شده و افزایش توان عملیاتی در چند جبهه کاری و قرار گرفتن این پروژه در اولویت اجرایی شرکت، طرح اجرا شد و در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قطعا آغاز هر راهی با تنش و دشواری‌هایی همراه است، خاطرنشان کرد: این طرح ظرف مدت کوتاهی ساماندهی و بدون افزایش منابع تأمین برای حفظ سلامت مردم اجرایی شده که با اجرای این پروژه آب آشامیدنی بهداشتی مورد نیاز اهالی شهرک‌های غرب به صورت نوبت‌بندی هفتگی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با حذف آب تانکری رضایتمندی و سلامت ساکنان تأمین خواهد شد.

او افزود: انشعابات متقاضیان در بخش شمالی جاده گوربند شامل مسکن مهر سه خانواری و غدیرشهر واگذار و بروزرسانی شده و بخش شهرک جهاد و شهرک برق نیز در حال واگذاری و نصب انشعابات است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
در تمام صحبتاش منت و منت و منت هستش .
آخرین اخبار