نبرد در آزادی / سپاهان به‌دنبال انتقام دیدار برگزار نشده

دیدار همیشه حساس پرسپولیس-سپاهان در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر، اولین فینال مهم برای قهرمانی لیگ بیستم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فردا سه‌شنبه ساعت ۱۶ دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

پرسپولیس تهران که برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی لیگ را تحت تاثیر قرار داده بود پس از شکست در فینال آسیا، ۲ دیدار معوقه و پر حرف و حدیث برابر نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان را برگزار کرد که از دو دیدار بیش از ۲ تساوی به‌دست نیاورد و حالا باید به‌مصاف یکی از سخت‌ترین رقبای خودش در تاریخ لیگ برتر برود.

پرسپولیس که وضعیت مناسبی ندارد، برای ماندن در کورس قهرمانی محکوم به برد برابر سپاهان است. قرمزپوشان پایتخت سعید آقایی بازیکن سابق سپاهان را به‌دلیل اخراج در بازی مقابل ذوب آهن در اختیار ندارد و محرومیت آل کثیر نیز کماکان پابرجاست.

پرسپولیس در ۶ دیدار اخیر تنها ۶ گل به‌ثمر رسانده و مهاجمان قرمز‌های پایتخت یعنی مهدی عبدی و آرمان رمضانی ۵۰۰ دقیقه است که موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده‌اند و ضعف گلزنی آن‌ها کاملا در نتایج تاثیرگذار است.

همچنین پرسپولیس با وجود سدمحکمی به‌نام سیدجلال حسینی و حضور کنعانی و حامدلک با تنها ۲ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

در طرف مقابل آماده‌ترین سپاهان در چند فصل اخیر با تدابیر محرم نویدکیا و علیرضا مرزبان به‌همراه گل‌گهر با ۱۴ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و برای تثبیت جایگاه خود در جدول نیاز مبرمی به پیروزی در ورزشگاه آزادی دارد. سجاد شهباززاده، با ۸ گل و یک پاس گل بهترین بازیکن سپاهان در هفته‌های اخیر بوده و می‌تواند کابوس خط دفاعی پرسپولیس باشد.
 
سپاهان در این دیدار رضا دهقانی و رسول نویدکیا را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما بقیه بازیکنان آماده رویارویی با پرسپولیس هستند.
دو تیم پرسپولیس و سپاهان در تاریخ لیگ برتر ۳۸ بار به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن ۱۱ برد برای پرسپولیس و ۱۳ برد برای سپاهان بوده و ۱۴ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.
نکته جالب اینجاست که در لیگ برتر هیچ تیمی به‌اندازه سپاهان موفق به پیروزی برابر پرسپولیس نشده است.
آمار تقابل این دو تیم در ورزشگاه آزادی بسیار نزدیک است، پرسپولیس ۶ بار جدال با سپاهان را در ورزشگاه آزادی برنده شده، ۵ بار برابر سپاهان متحمل شکست است و ۸ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

دیدار‌های این دو تیم جنجال‌های زیادی نیز روی سکو‌ها به‌همراه داشته است، که اوج این درگیری در لیگ هجدهم و بازی برگشت این دو تیم و نیمه نهایی جام حذفی بوده؛ اما دیدار روز سه‌شنبه بدون حضور هوادارن برگزار خواهد شد تا این دو تیم به‌دور از جنگ سکو‌ها به‌مصاف یکدیگر بروند.

اولین و آخرین تقابل گل محمدی با سپاهان به‌عنوان سرمربی پرسپولیس به فینال جام حذفی فصل ۹۱-۹۲ برمی‌گردد که در ضربات پنالتی سپاهان، پرسپولیس را شکست داد و گل محمدی با یک خاطره تلخ از پرسپولیس جدا شد.

سپاهانی‌ها نیز با محرم نویدکیایی مقابل پرسپولیس صف آرایی می‌کنند که با ۲۴ بازی به‌عنوان بازیکن رکورددار در رویارویی این دو تیم است.

همچنین سپاهان به‌دنبال انتقام شکست دیدار برگشت فصل گذشته مقابل پرسپولیس است. دیداری که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باید بدون حضور تماشاگر برگزار میشد و حواشی این دیدار باعث شد کمیته انضباطی پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده اعلام کرد و به‌نوعی سپاهان جام نوزدهم را از دست داد و حالا می‌خواهد با پیروزی در دیدار فردا خیز بلندی برای قهرمانی ششم در لیگ برتر بردارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۹
باشه