طرح جامع دفع آب‌های سطحی در بوشهر اجرا می‌شود

شهردار بوشهر گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی شهر بوشهر عملیاتی و در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغی به آن اختصاص داده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نشستی به منظور همکاری بیشتر بین شورا و شهرداری بوشهر با اداره کل راه و شهرسازی برای حل مشکلات شهری برگزار شد.

رئیس شورای شهر اسلامی بوشهر در این نشست گفت: بازگشایی املاک در گذر نقش مهمی در تسهیل حمل و نقل درون شهری دارد انتظار داریم املاک بیشتری از سوی اداره کل راه و شهرسازی به منظور بازگشایی گذرها به شهرداری اختصاص داده شود هر چند که تا کنون در اختصاص سهم ۱۰ درصدی شهرداری تعامل بسیار خوبی با شهرداری برقرار بوده است.

طرح جامع دفع آب‌های سطحی در بوشهر اجرا می‌شود

داریوش پوربهی ادامه داد: با توجه به کمبود فضای سبز در شهر بوشهر انتظار داریم املاک بیشتری برای توسعه فضای سبز شهر بوشهر اختصاص داده شود.

او افزود: دو پارکینگ طبقاتی خورشید حاجیانی و گاراژ دریابگرد می تواند مشکل کمبود پارکینگ را در مرکز شهر حل کند که انتظار داریم هر چه سریع‌تر مشکلات این دو پارکینگ حل شود.

لزوم اختصاص زمین در محلات بدون فضای سبز

عضو شورای شهر بوشهر نیز بر اختصاص زمین با کاربری فضای سبز در محلاتی که فضای سبز و بوستان محله‌ای ندارند، تاکید کرد.

عبدالخالق برزرگرزاده با بیان اینکه بازگشایی گذرها نقش مهمی در حل گره های ترافیکی دارد گفت: انتظار داریم با تخصیص زمین شاهد تملک املاک در گذر و بازگشایی آنها باشیم.

او، تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر گذر شرق امامزاده محمد باقر و حل مشکل به وجود آمده را خواستار شد.

طرح جامع دفع آب‌های سطحی در بوشهر اجرا می‌شود

رباب عبیدی عضو شورای اسلامی شهر بوشهر هم با بیان اینکه محله باغ زهرا یکی از محلات بزرگ شهر بوشهر است که فضای سبز و بوستان محله‌ای ندارد، گفت: در شورای اول و دوم موضوع اختصاص زمین فنی امانی برای ایجاد فضای سبز پیگیری شد اما به نتیجه نرسید و زمین تغییر کاربری داده شد که گویا در سال‌های اخیر بار دیگر این زمین به فضای سبز تغییر کاربری داده شده است که درخواست دارم زمین فنی امانی سابق به فضای سبز و بوستان تبدیل شود.

وضعیت زمین تالار شهر تعیین تکلیف شود

دیگر عضو شورای شهر بوشهر هم ساخت تالار شهر را از مطالبات هنرمندان عنوان کرد که یکی از مصوبات شورا هم بوده است.

طاهره شمشیری افزود: مقرر شد اداره راه و شهرسازی زمینی را برای ساخت این تالار در بزرگراه امام علی(ع) اختصاص دهد که تا کنون وضعیت آن نامشخص است و باید وضعیت واگذاری زمین این تالار مشخص شود.

او عنوان کرد: شهرداری برای بازگشایی املاک در گذر، نه نقدینگی دارد و نه زمین معوض و از اداره کل راه شهرسازی می‌خواهیم در زمینه واگذاری زمین های معوض اهتمام بیشتری داشته باشد.

این عضو شورا شهر بوشهر، بر توجه جدی به زمین های با کاربری فضای سبز در محلات جنوبی و جلوگیری از تغییر کاربری آنها تاکید کرد.

حیدر رفاهی عضو شورای شهر بوشهر نیز با اشاره به مشکلات فراوان محله فضیلت، گفت: انتظار داریم توجه جدی به وضعیت این محله شود و هر چه سریع‌تر مشکلات اهالی این محل حل شود.

طرح جامع دفع آب‌های سطحی بوشهر اجرا می‌شود

شهردار بندر بوشهر در نشست اعضای شورا و شهردار با مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: طرح جامع دفع آب‌های سطحی شهر بوشهر عملیاتی و در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغی به آن اختصاص داده می‌شود.

طرح جامع دفع آب‌های سطحی در بوشهر اجرا می‌شود

حسین صالحیان با اشاره به مشکلات برخی کانال‌های خروجی آب شهر، افزود: زمین‌هایی که واگذار شده کانال‌ها را دچار مشکل کرده است، از این رو درخواست داریم این مشکل حل و زمین‌هایی برای ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی شهر اختصاص داده شود.

او ادامه داد: زمین تالار شهر برخی از هزینه‌ها پراخت و پرونده آن در ا داره ثبت جهت صدور سند می‌باشد که تا کنون اقدام نشده همچنین در مورد شهرک فضیلت دستورات اولیه صادر شده و با انتقال اراضی به شهرداری ما خدمات دهی خود را شروع می‌کنیم

شهردار بندر بوشهر همچنین پیگیری انتقال سند‌های میدان میوه و تره بار به شهرداری و تسریع در واگذاری حق سهم شهرداری در چند زمین را خواستار شد.

تعامل خوبی با شورا و شهرداری داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در توسعه شهر بوشهر آماده همکاری با شورا و شهرداری هستیم، گفت: در زمینه واگذاری املاک معوض برای بازگشایی املاک در گذر همکاری بسیار خوبی با شهرداری داشته ایم و شهرداری هر جا زمینی برای بازگشایی املاک بخواهد آماده واگذاری هستیم.

فرزاد رستمی در مورد زمین فنی امانی نیز عنوان کرد: آن زمین به کاربری فضای سبز تغییر یافته است و از دو سال قبل به شهرداری اعلام کردیم که آماده واگذاری به شهرداری برای ایجاد فضای سبز هستیم.

او ادامه داد: در مورد گذر امام زاده محمد باقر، چون پرونده در دستگاه قضایی مطرح است آماده هستیم در نشست با رئیس کل دادگستری که همیشه همکاری خوبی در زمینه حقوق مردم و بیت المال داشته موضوع را پیگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد شهرک فضیلت هم بیان کرد: ساماندهی این شهرک تعامل و همراهی ساکنان آن را نیاز دارد ما اقدامات خوبی انجام دادیم و آماده واگذاری چهار پلاک فضای سبز به شهرداری هستیم.

رستمی درباره کمبود پارکینگ در شهر بوشهر هم گفت:در خیابان مطهری، امام خمینی و مرکز شهر با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و در کمیسیون ماده ۵ از شهرداری درخواست کردیم در صورتی که آمادگی ساخت پارکینگ را ندارند حداقل زمین برای ساخت پارکینگ خریداری کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.