۷۰۰ وسیله بازی مجموعه‌های تفریحی لرستان فاقد گواهینامه استاندارد است

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: ۷۰۰ وسیله مستقر در زمین‌های بازی و مجموعه‌های تفریحی استان فاقد گواهینامه استاندارد است که این مهم به بهره‌برداران آن‌ها اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مرضیه قنبریان،مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی و پارک ها، مشمول استاندارد اجباری هستند بنابراین فعالیت این وسایل بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع است و بهره برداران ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی هستند.

او ادامه داد: ۳۱۴ مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات بازی، امسال در استان انجام و نواقص به بهره برداران اعلام شده است که باید در مهلت مقرر نسبت به رفع نقص و یا تعطیلی این وسایل اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در حال حاضر وسایل مجموعه شهربازی و پارک‌های استان به دلیل شیوع ویروس کرونا غیرفعال هستند، اما نظارت‌های دوره‌ای این تجهیزات استمرار دارد.

قنبریان اظهار داشت: گواهینامه‌های استاندارد وسایل بازی دارای اعتبار یکساله هستند که اکنون ۴۹ وسیله در استان این گواهینامه را دارند.

او تصریح کرد: چهار مجموعه شهربازی در شهرستان خرم آباد وجود دارد که همگی تعطیل هستند و فقدان انطباق استاندارد وسایل آن‌ها به بهره برداران اعلام شده است.

قنبریان بر ضرورت رعایت استاندارد‌های وسایل بازی در سه مرحله خرید، نصب و بهره برداری تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید در زمان عقد قرارداد با بهره برداران، لزوم انطباق استاندارد وسایل را قید و بر اجرای آن تاکید کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.