هشدار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان؛

بیشتر لوازم خانگی قاچاق در بازار تقلبی است/خرید نکنید

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بیشتر لوازم خانگی قاچاق موجود در بازار استان همدان ، تقلبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش صفاری ,سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: به تازگی شکایت‌هایی درباره همخوان و یکسان نبودن مارک موتور و بدنه لوازم خانگی خریداری شده، دریافت و ثبت شده که نشان دهنده تقلبی بودن کالای عرضه شده به مشتری است.

او با اشاره به اینکه بیشتر این قبیل لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد کشور و استان می‌شود، افزود: چهار هزار و ۳۲۵ فقره بازرسی در ۹ ماه نخست امسال از فروشگاه‌های عرضه لوازم خانگی در استان همدان انجام شده که این تعداد بازرسی به تشکیل ۲۹۸ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد تومان منجر شده است.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: بازرسی‌های انجام شده در صنف لوازم خانگی استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به نسبت تعداد ۵۰ درصد، نسبت به پرونده‌های تشکیل شده ۲۵ درصد و نسبت به ارزش ریالی جریمه‌ها نیز سه برابر افزایش یافته است.

صفاری اظهار کرد: با توجه به محدودیت ایجاد شده از سال ۹۷ در زمینه واردات لوازم خانگی و متناسب نبودن تولید داخلی با نیاز خانوارها، شاهد احتکار لوازم خانگی برای افزایش قیمت و قاچاق آن هستیم.

او گفت: در صنف پوشاک با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد رکود نسبی هستیم، همچنین به علت افزایش نرخ ارز و به صرفه نبودن قاچاق پوشاک و پذیرش ریسک لو رفتن و کشف محموله، قاچاق پوشاک در کشور و این استان کاهش چشمگیری داشته است.

صفاری ادامه داد: برخی از تولید کنندگان داخلی اقدام به چسباندن مارک خارجی بر روی محصولات تولیدی خود برای عرضه در سطح بازار می‌کنند که به علت مشکل بودن شناسایی جنس داخلی از خارجی، در برخی موارد این محصولات تولید داخل به جای کالای قاچاق توقیف می‌شوند.

او اضافه کرد: در زمینه دخانیات میزان و تعداد ورود و خروج سیگار به انبار‌ها از طریق سامانه جامع تجارت به صورت روزانه کنترل می‌شود.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، ورود غیرقانونی سیگار‌هایی که قیمت بالایی دارند و نبود صرفه اقتصادی، میزان قاچاق سیگار به استان نیز کاهش یافته است.

صفاری تاکید کرد: در حال حاضر سیگار قاچاق توسط باربری های، پایانه‌های مسافربری و برخی خودرو‌های شخصی وارد استان می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در آذرماه امسال شامل دارو، اقلام خوراکی، سیگار، سوخت، پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نویسنده
۱۳:۲۶ ۱۶ دی ۱۳۹۹
توصیه میشود خریداری شود و میخریم، پس نه بیاییم چند میلیون اضافه بابت یک کارت بی ارزشِ آبدوخیاریِ گارانتی رو پرداخت کنیم، ابدا سه بار تکرار کنی زیر بارش نمیری