کوالکام پردازنده 5G فوق العاده ای را برای گوشی های ارزان ساخت

شرکت کوالکام با معرفی تراشه پردازنده Snapdragon 480 5G قصد دارد گوشی های هوشمند بیشتری را به فناوری 5G مجهز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع سال میلادی جدید شرکت کوالکام تصمیم گرفت تا اطلاعاتی را از جدیدترین پردازنده خود منتشر کند. طبق گزارش‌های جدید از شرکت کوالکام، این مجموعه پردازنده Snapdragon 480 را به بازار عرضه خواهد کرد که برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت ساخته شده است.

نکته قابل توجه در رابطه با جدیدترین تراشه پردازنده شرکت کوالکام آن است که این قطعه جدید قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه نسل پنج را با خود به همراه دارد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کوالکام، پردازنده جدید از مودم Snapdragon X51 5G برخوردار است که از موج mmWave و پهنای باند Sub 6 GHz 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین این تراشه پردازنده به کاربران قدرت اتصال چند گیگابیتی را می‌دهد تا با سرعتی بالا فرآیند دانلود و بارگذاری پوشه‌ها را صورت دهند.


بیشتر بخوانید


ویژگی‌های تراشه پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰

پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰ بر پایه تراشه 8nm فعالیت می‌کند و از CPU فوق‌العاده کوالکام یعنی Kyro 460 بهره می‌برد. در تئوری می‌توان گفت که پردازنده جدید کوالکام می‌تواند قدرت پردازش کارت گرافیک را ۱۰۰ درصد افزایش دهد. این قطعه همچنین پردازش هوش مصنوعی گوشی را ۷۰ درصد نسبت به مدل Snapdragon 460 بهتر می‌کند. در ادامه پردازنده جدید شرکت کوالکام از شارژ سریع +۴ نیز پشتیبانی می‌کند و این اولین باری است که کوالکام چنین قابلیتی را در پردازنده‌های سری ۴ خود قرار می‌دهد.

ویژگی‌های تراشه پردازنده اسنپدراگون ۴۸۰

با وجود چنین تراشه پردازنده‌ای کاربرانی که گوشی‌های ارزان‌تری را خریداری می‌کنند نیز قادر خواهند بود تا بازی‌ها را استریم کنند و با مشکل خاصی مواجه نشوند. این پردازنده‌ها از نمایش با کیفیت ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و گوشی‌های میان رده را به مدل‌هایی باکیفیت تبدیل خواهند کرد. گفتنی است؛ طبق اطلاعات منتشر شده انتظار می‌رود شرکت کوالکام پردازنده‌های خود را طی ماه‌های آینده وارد بازار جهانی کند. پیش‌بینی می‌شود در آینده شرکت‌هایی مانند اپو، ویوو و وان پلاس در گوشی‌های خود از این پردازنده جدید استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار