۱۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۷۸ کلاس درس در قالب ۱۱ مدرسه بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سیستان و بلوچستان امروز سه‌شنبه به صورت ویدئو کنفراس توسط وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا رخشانی  مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: امروز ۸۹۳ کلاس درس در قالب ۷۴ مدرسه بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور به بهره برداری رسید که سهم این استان ۱۱ مدرسه بود.

حمیدرضا رخشانی افزود: با عنایت دولتمردان اعتبارات پروژه‌های مشارکتی مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر جهش مطلوبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به کشور در سطح پایین‌تری قرار دارد گفت: هم‌اینک نرخ باسوادی این استان ۸۴.۴۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری با ۹۴.۲۰ درصد فاصله معنا داری دارد.

او افزود: همچنین سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از سرانه فضای آموزشی کشور پایین تر است.

رخشانی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار و ۲۱۱ معلم کمبود دارد که ضروری است با توجه به وسعت و پراکندگی آن توجه ویژه به این بخش انجام شود هر چند در سال‌های اخیر شاهد افزایش جذب معلمان در استان هستیم.

او با اشاره به برخی شاخص‌های باسوادی و پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان گفت: نرخ باسوادی ۸۴.۴۶ درصد، نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۲.۶۶،نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول ۷۵.۹۸، نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم ۵۴.۴۷، نرخ ماندگاری تحصیلی ۳۹.۹۱ و نرخ سرانه فضای آموزشی استاندارد ۳.۲درصد است که همه این شاخصها و مولفه‌ها ارتباط مستقیمی با موضوع بازماندگان از تحصیل دارند.

 سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در این استان ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار