بیانیه پایانی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس

کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود بر یکپارچگی تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سران و مقامات شورای همکاری خلیج فارس در پایان چهل و یکمی نشست خود که در استان «العلا» در عربستان برگزار شد، بیانیه‌ای پایانی را صادر کردند.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که ریاست این نشست را بر عهده دارد، گفت سران شورای همکاری خلیج فارس بیانیه‌ای را برای تأیید همبستگی و ثبات به امضا رساندند. او همچنین از آنچه گام‌های شجاعانه سران شورای همکاری خلیج فارس می‌خواند، تشکر کرد.

ولیعهد سعودی در سخنانی با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه کشورمان خواهان یکپارچه نمودن تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌ها در منطقه که به ادعای وی در برنامه هسته‌ای ایران و موشک‌های بالستیک نهفته است، شد.

همچنین فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد آنچه امروز در این نشست به دست آمد، بسته شدن کامل اختلافات با قطر و بازگشت کامل به روابط دیپلماتیک بود.

این وزیر سعودی اعلام کرد بیانیه پایانی نشست بر ایستادن کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس دوشادوش یکدیگر در برابر مداخلات مستقیم و غیر مستقیم تأکید دارد.

همچنین «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد بیانیه این نشست بر تقویت نقش شورای همکاری خلیج فارس از طریق مواضع سیاسی و نیز توسعه مشارکت‌های راهبردی تأکید دارد.

او در ادامه افزود: شهروندان کشور‌های منطقه معتقدند بیانیه نشست، همکاری مشترک را به مسیر طبیعی اش بازگرداند. او همچنین تأکید کرد کشور‌ها به تقویت همکاری در مبارزه با سازمانها، جریان‌ها و سازمان‌های تروریستی که آن‌ها را تهدید می‌کنند، پایبند شده اند.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد در بیانیه پایانی نشست العلا که در عربستان برگزار شد، خواسته شده تا همکاری‌های خلیج فارس و روابط برادرانه این کشور‌ها بازگردد. این شبکه همچنین اعلام کرد کشور‌های شرکت کننده بر عدم تحت تأثیر قرار دادن حاکمیت هر کشوری و یا هدف قرار دادن امنیت آن تأکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار