رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور:

تنها چهار سهمیه کنکور حفظ شود

خدایی گفت: در لایحه پیشنهادی سازمان سنجش تنها حفظ چهار گروه از سهمیه‌های کنکور مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: به جهت آنکه بخشی از قوانین مربوط به موضوع کنکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و بخش دیگری از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، گاهی تناقض‌هایی در اجرای مصوبات مربوطه به وجود می‌آید.

او افزود: در لایحه پیشنهادی که تدوین شده است با توجه به سیاست‌های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و راهبرد‌های کلان نقشه جامع علمی کشور و دیگر اسناد مرتبط تلاش شده تا مواردی، چون تجمیع و بهینه سازی سهمیه ها، ایجاد توازن و تعادل در توان علمی ورودی آموزش عالی، ملاحظه مصالح علمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، برقراری عدالت آموزشی، حمایت از مناطق کم برخوردار، ایجاد رقابت سالم و مواردی از این قبیل مورد توجه باشد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: در لایحه پیشنهادی تلاش شده است تا ابتدا حذف بومی گزینی در کنکور روی داده و چنانچه براساس نیاز‌های اعلامی استان‌ها سهمیه‌ای مصوب شد به شکل خاص آن سهمیه مدنظر قرار گیرد.

او افزود: یکی دیگر از پیشنهادات این لایحه این است که سهمیه‌های مصوبی، چون سهمیه‌های ایثارگران به عنوان سهمیه‌های مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

خدایی بیان کرد: در لایحه پیشنهادی تنها حفظ چهار گروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعداد‌های درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

ابراهیم سوزنچی معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه با اشاره به فرآیند تدوین پیش نویس لایحه بومی گزینی کنکور، گفت: در مجموع می‌توان دو رویکرد برای موضوع سهمیه‌ها در نظر داشت و آن اینکه یا به فراخور زمان، سیاست‌ها و مصوبات مرتبط برای اجرا تدوین شود (چنان که در بحث سهمیه‌ها تاکنون چنین بوده است) و یا اینکه به صورت حساب شده‌ای فرآیند سهمیه‌ها را به صورت یکپارچه مهندسی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خانواده های جانبازان،فررندان،وهمسر ،مشکااتشان ازخود جانبازان بیشتره،هیچ موقع نگیدچرا وواسه چی،کاش تو این شرایط قرار داشتید،‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
کنکور حذف بشه، باز هم سهمیه ایثارگران باقی میمونه؛ اگه نخبه باشن خودشون قبول میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
همه سهمیه ها باید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سهمیه ها حداقلش اینه که کاهش اساسی پیدا کنه، نه فقط کنکور در مقاطع عالی این معضل خیلی بیشتره! اکثر صندلی ها مال سهمیه ای ها و آقازاده هاست!! اینا معنی عدالت اسلامی نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۷ دی ۱۳۹۹
بحث سر سهمیه ایثارگراست ،بقیه که مشکلی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سهمیه ایثارگران هم بایداصلاح اساسی بشه، البته فرزندان شهدا و جانبازان بالای 50 درصد تا ابد بر گردنمان ضمه دارند وباید در نظر گرفته بشن. ولی کسی که در زمان جنگ فعالیتی کرده ، وظیفه انسانی وشرعی بوده . ایثارگر حساب نمیشه