استاندار قم؛

استان قم با مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار روبرو است

سرمست گفت:باید دانشگاه‌ها در حوزه بازار کار دانشجو و نیروی انسانی تربیت کنند تا فارغ‌التحصیلان جذب واحد‌های تولیدی و صنعتی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست استاندار قم ظهر امروز در جلسه سی و هشتم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که براثر وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در استان وجود دارد گفت: در استان ما با مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان بیکار روبرو هستیم و ازیک‌طرف درزمینهٔ فضای اشتغال جلوتر از تقاضای کار درحرکت هستیم این مایه خوشحالی است.

به گفته سرمست؛ باید دانشگاه‌ها در حوزه بازار کار دانشجو و نیروی انسانی تربیت کنند تا دیگر با نیروی کار فارغ‌التحصیل بیکار روبرو نشویم و یا این‌که فارغ‌التحصیلان جذب واحد‌های تولیدی و صنعتی شوند.

استاندار قم با توجه به ارائه گزارشی از سوی کمیته دفتر فنی اقتصادی کارگروه مبنی بر توقیف یک خودروی شخصی و کامیونت خط تولید یک شرکت بدهکار از سوی برخی بانک‌های عامل گفت: باید فوری خودروی مختص خط تولید رفع توقیف شود و خودروی شخصی با اجرای دستورالعمل تقسیط بدهی در مرحله بعد رفع توقیف شود، دستورالعمل تقسیط بدهی‌ها باید برای همه واحد‌های تولیدی اجرا شود تا واحد‌ها به دلیل وجود بدهی بامشکلاتی روبرو نشوند.

سرمست افزود: من از عملکرد اداره شهرسازی و اداره میراث فرهنگی در جذب بسیار ضعیف تسهیلات گلایه دارم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه واگذاری سند مالکیت شهرک آی تی و لزوم پیگیری آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی گفت: مشکلات شهرسازی تاثیرمنفی بر صنایع گذاشته است و با توجه به این‌که مصوبه واگذاری اسناد مالکیت شهرک آی تی جزو دستورالعمل‌های جلسات گذشته کارگروه بوده هنوز پیگیری و بررسی مشخصی از سوی این اداره کل دیده نشده است.

سرمست هم‌چنین با گلایه از طولانی شدن زمان ایجاد یک نمایشگاه دائمی در شهرک شکوهیه برای نمایش توانمندی‌های استان و تولیدات داخل بیان کرد: قرار بود این نمایشگاه در شرایطی که نیاز به نمایش توانایی‌های بومی و داخل استان داریم تا دهه فجر آماده شود، ولی گفته‌شده تا سه‌ماهه سال ۱۴۰۰ تحویل داده می‌شود این امر رضایت‌بخش نیست باید چنین نمایشگاهی که برد اقتصادی برای استان و واحد‌های تولیدی دارد در اسرع وقت اماده‌سازی شود.

گفتنی است؛ در این جلسه درباره آخرین عملکرد ستاد در پرداخت تسهیلات جهش تولید؛ وضعیت توسعه صادرات و پیگیری و نظارت‌های کمیته‌های تخصصی این کارگروه بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.