مدیریت نیروگاه‌ها و سد‌های چهارمحال و بختیاری به آب منطقه‌ای استان واگذار شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری خواستار واگذاری مدیریت نیروگاه‌ها و سد‌های مهم در استان به این شرکت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان آمادگی دارد تا در صورت تشخیص و صلاحدید وزارت نیرو، مدیریت نیروگاه‌ها و سد‌های مهم داخل استان را تحویل گیرد.

 او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به واسطه ظرفیت‌های آبی خود از سال‌های گذشته به عنوان قطب آب کشور مطرح بوده و است افزود: با این وجود برنامه مشخصی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها وجود ندارد و امروز این استان با چالش بی آبی به ویژه در منابع آب زیرزمینی مواجه است.

کریمی با اعلام آمادگی برای عهده‌دار شدن مدیریت نیروگاه‌ها و سد‌های بزرگ استان اظهار داشت: مطالعات لازم برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک و متوسط در استان آغاز شده است تا بتوان از ظرفیت آب‌های جاری و بارش‌ها در استان در راستای رونق اشتغال و توسعه اقتصادی بهره‌گیری شود.


بیشتر بخوانید


کریمی خاطر نشان کرد: باید برای منابع آب استان در سال‌های گذشته برنامه ارائه می‌شد و از ظرفیت منابع آبی علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، بخش صنعت و گردشگری نیز رونق می‌گرفت، اما این رویکرد مغفول ماند و اکنون با محدودیت‌ها و تنگنا‌هایی مواجه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۸۵ رودخانه فصلی و دائمی در این استان اضافه کرد: از ظرفیت این منابع آبی نتوانسته‌ایم نیروگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک احداث کنیم و از دستاورد‌هایی که این نیروگاه‌ها می‌توانست برای استان داشته باشد محروم ماندیم.

کریمی ادامه داد: این استان سرچشمه دو رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون می باشد، اما توپوگرافی کوهستانی و شیب‌های تندی که ۸۴ درصد مساحت این استان را در برگرفته که باعث تخلیه نزولات آسمانی از استان می‌شود و این وضعیت ما را به استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی سوق داده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار