پرواز برد بلند پهپاد‌های انتحاری در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش

پهپاد‌های انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در اجرای مرحله اصلی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپاد‌های انتحاری برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران هدف پیش‌بینی شده در منطقه تمرین را با موفقیت منهدم کردند.

به کارگیری کوادکوپتر‌های تاکتیکی رزمی از دیگر اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش است که در این بخش نیز کوادکوپتر‌های نیروی زمینی ارتش با رهاسازی بمبلت‌های کوچک با موفقیت هدف سطحی خود را منهدم کردند.

به کارگیری ریزپرنده تاکتیکی زنبور بدون خلبان برای انجام عملیات شناسایی و ارسال برخط تصاویر به مراکز کنترل و فرماندهی نیز از دیگر اقداماتی است که در این رزمایش انجام شد.

پرواز جمع پهپاد‌های شرکت کننده در رزمایش با بهره گیری از هوش مصنوعی نیز از دیگر اقدامات فناورانه‌ای بود که در این بخش از رزمایش انجام شد.


بیشتر بخوانید


همچنین پرواز پهپاد عمود پرواز پلیکان از روی شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور و انجام عملیات شناسایی و گشت دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش بود.

امیر دریادار موسوی معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه برای تمام تهدیدات هوایی، زمینی و دریایی طرح‌های عملیاتی متناسب پیش‌بینی شده است، گفت: با تلاش جهادگران ارتش جمهوری اسلامی ایران مداومت پروازی پهپاد‌های انتحاری ارتش به صوررت مستمر تا ۲۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

امیر دریادار موسوی گفت: در مراحل مختلف این تمرین، داوران و تیم‌های ارزیاب قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) و ستاد کل نیرو‌های مسلح نظارت مستقیم داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۰۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
احسنت بر بچه های ارتشی و سپاهی . قدرت یعنی پهپاد و موشک . دیدید که ارمنستان چگونه ارتشش توسط پهپادهای اسرائیلی ترکیه ای نابود شد . پهپاد یعنی قدرت . مرسی بچه های ارتشی و سپاهی . من فدای شما
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۱ ۱۷ دی ۱۳۹۹
چقد جالب و دقیق هدف را منهدم کرد // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار