معاون عمرانی استاندار سمنان:

استان سمنان ۳۵ کارخانه آلاینده دارد

فخری با بیان اینکه در استان سمنان ۳۵ کارخانه آلاینده وجود دارد، گفت: گرمسار بیشترین میزان کارخانه آلاینده را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست هوای پاک استان ضمن بیان اینکه نوع آلودگی هوای استان سمنان با دیگر استان‌های کشور متفاوت است، تاکید کرد: در استان‌های دیگر مثل کلان‌شهرهای بیشتر آلودگی از طریق خودروها ایجاد می‌شود و در استان سمنان کمترین آلودگی برای خودروها است لذا باید برای کارخانه‌ها برنامه ویژه داشت.

او با بیان اینکه بیشترین آلودگی استان سمنان در گرمسار است، گفت: به دلیل وجود آلودگی در تهران که در مجاورت گرمسار قرار دارد و صنایعی که در این شهرستان هستند متأسفانه بعضاً آلودگی هوا در این منطقه تشدید می‌شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۵ کارخانه شیمیایی در استان وجود دارد، ابراز کرد: آلودگی توسط این کارخانه‌ها تشدید می‌شود.

فخری بیان کرد: دوشنبه هفته گذشته این احتمال می‌رفت که به دلیل آلودگی هوای تهران، در استان سمنان نیز آلودگی رخ دهد اما کارخانه‌های آلاینده با هماهنگی‌های صورت گرفته در استان تعطیل و خوشبختانه این امر اتفاق نیفتاد.

او با بیان اینکه در دو سال اخیر چهار ایستگاه آلودگی‌سنجی در هواشناسی نصب شده است، ابراز کرد: خوشبختانه همراهی خوبی برای مقابله با آلودگی هوا در سطح استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.