صد و دوازدهمین خانه هلال زنجان افتتاح شد/ تکریم انسان ها از اهداف هلال احمر است

سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان از افتتاح صد و دوازدهمین خانه هلال استان زنجان در محله اسلام آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در آئین افتتاح خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر (ع)  محله اسلام آباد زنجان گفت: در خانه هلال با فعالیت در چهار حوزه جوانان، امداد و نجات، آموزش و امداد در خدمت اعضاء خواهیم بود.

او بابیان اینکه خانه هلال شعبه‌ای کوچک از جمعیت هلال احمر است، گفت: بابهره برداری از خانه های هلال در چهار حوزه جوانان، امداد ونجات، آموزش و امداد  تعاملات دو سویه بین مردم و هلال احمر تقویت و همکاری ها بیشتر خواهد شد.

طاهری بابیان اینکه هیچ محدودیتی برای عضوگیری در خانه‌های هلال وجود ندارد، گفت: همه افراد جامعه اعم از کودک و بزرگسال می‌توانند با عضویت در خانه های هلال ابتدا  آموزش‌های عمومی را فراگرفته و سپس وارد حوزه آموزش های تخصصی  و تکمیلی شوند.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه حادثه‌ای اتفاق بیفتد هلال احمر از ظرفیت و کمک‌های افراد آموزش دیده برای امدادرسانی و کاهش خسارت‌های جانی و مالی در حوادث استفاده خواهد کرد.

طاهری ادامه داد: کمک‌های مردمی نیز توسط اعضای داوطلب در خانه هلال جمع آوری و توسط همین اعضا به مناطق آسیب دیده و میان افراد متاثر از حادثه توزیع خواهد شد.

او افزود: اعضای داوطلب خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر (ع) نیز در حوزه امداد که آموزش‌های مورد نیاز را سپری کرده اند در مناطق حادثه دیده و متاثر از حوادث و بلایای طبیعی اقدام به امدادرسانی به هموطنان خواهند کرد.

طاهری به تهیه بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: با شناسایی و معرفی خانواده‌های کم برخوردار توسط اعضای خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر (ع) می‌توانیم به این افراد نیز کمک کنیم.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان بااشاره به اینکه هلال احمر تشکلی مردم نهاد است، گفت: تعداد اعضای جوان و امدادگر و داوطلبان در استان زنجان بیش از ۱۰ هزار نفر  است.

حجت الاسلام نصیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان زنجان در آئین افتتاح خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر (ع) در منطقه اسلام آباد گفت: بی طرفی، بی غرضی است و تامین احترام و تکریم انسان‌ها از اهداف مهم هلال احمر به شمار می‌رود.

او افزود: در قرآن کریم آمده است هرکس  یک نفر را زنده کند مانند این است که همه انسان‌ها را زنده کرده است.

نصیری ادامه داد: هلال احمر در تکریم انسان‌ها و تلاش برای امدادرسانی برای حادثه دیدگان همواره پیشقدم بوده و این رسالت‌ها را در بخش‌های مختلف امدادی، جوانان و داوطلبان انجام می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اصول و اهداف جمعیت هلال احمر برگرفته از اصول و آموزه‌های دین مبین اسلام است و این مهم منجر به تقویت فعالیت‌های بشر دوستانه در این مجموعه می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.