انجام پایش روزانه آب و خاک در منطقه سرخون اردل

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اهمیت بررسی میزان آلایندگی و نفوذ نفت در منابع طبیعی از جمله آب و خاک گفت: پایش روزانه آب وخاک در منطقه سرخون انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اهمیت بررسی میزان آلایندگی و نفوذ نفت در منابع طبیعی از جمله آب و خاک اظهار داشت: پایش روزانه آب وخاک در منطقه سرخون انجام می‌شود.

او افزود: با همکاری وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط‌زیست، یک نمونه برداری از آب و خاک منطقه انجام شد تا در آزمایشگاه‌های مجهز میزان نفوذ نفت در این منابع ارزیابی شود.


بیشتر بخوانید


احمدی با تاکید بر اینکه روزانه توسط گروه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست نمونه برداری و پایش آب و خاک انجام می‌شود، اضافه کرد: بررسی راهکار‌های پیشگیری از افزایش آلودگی، پیشگیری از آسیب به منابع آب‌های زیرمینی و منابع آب زیردست و برآورد خسارت نشت نفت به محیط‌زیست در این منطقه در دست اجراست.

او ادامه داد: تاکنون پیگیری و مکاتبات زیاد از استان و همچنین سازمان حفاظت محیط‌زیست با وزیر نفت و شرکت خطوط لوله برای جمع‌آوری مواد آلاینده انجام شده است.

احمدی با اشاره به اینکه مساحت پایش‌های انجام شده در ۶۵ هزار متر طول رودخانه فصلی گندمکار تا سرخون با عرض بین ۱۰ تا ۱۰۰ متر بوده است گفت: میزان خسارت به محیط‌زیست هنوز برآورد نشده است و باید این خسارت بر اساس غلظت مواد آلاینده در آب و خاک در آزمایشگاه تخصصی برآورد شود.

او افزود: از ظرفیت و توان کارشناسان زمین‌شناسی و کارشناسان رسمی دادگستری که توانایی و آشنایی علمی، فنی و فناوری را دارند برای پیگیری و برآورد خسارت به محیط‌زیست استفاده می‌شود تا طبق پایش روزانه این میزان خسارت برآورد شد.

احمدی با اشاره بر اینکه در پی شکستگی خط لوله نفت در این منطقه مقادیر زیادی نفت وارد عرصه محیط‌زیست و رودخانه فصلی گندمکار و نشت آن تا شهر سرخون شده است اضافه کرد: در حوادث گذشته نیز محیط‌زیست استان بر ارائه راهکار‌های علمی و کارشناسی از سوی وزارت نفت برای شناسایی مقدار آلودگی و انجام راهکار‌های اجرایی و کارشناسی برای رفع آلودگی منابع آب و خاک منطقه و اصلاح، تعمیر، نوسازی خط لوله و انجام تمهیدات حفاظتی به منظور حل مشکل و پیشگیری از تکرار آن را خواستار شده بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار