گربه جنگلی در دشت اسدآباد دیده شد

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پس از سال‌ها نخستین بار به صورت رسمی گونه گربه سیاه جنگلی در دشت اسدآباد مشاهده شد.

مشاهده گونه «گربه جنگلی» در اسدآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی صفی خانی,معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت:گونه گربه جنگلی از جانوران در معرض خطر انقراض است که تاکنون گزارش‌های غیر رسمی از سوی مردم و دوستداران طبیعت درباره مشاهده این گونه به محیط زیست رسیده بود.

او افزود: همچنین محیط‌بانان مستقر در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان از مشاهده این کونه کمیاب خبر داده بودند که در نهایت با ثبت تصویر این گونه در دشت اسدآباد وجود آن در دشت‌ها و مناطق حفاظت شده این استان تایید شد.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: این گونه جانوری زیبا و کمیاب  تنها زندگی می‌کند.

صفی خانی بیان کرد: این گونه شبگرد از پستانداران کوچک و متوسط نظیر خرگوش و بره سایر پستانداران بزرگ جثه مثل قوچ و میش و آهو و همچنین گونه‌های نظیر مار، قورباغه، ماهی و پرندگان تغذیه می‌کند.

او اظهار داشت: گربه جنگلی در مقایسه با دیگر گونه‌های هم نوع، دارای جثه بزرگ، پای بلند، دم کوتاه و گوش بزرگ و انتهای گوش آن مو‌های بلند و پشت گوش آن نیز به رنگ قهوه‌ای و سیاه است.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: طول تنه و سر گونه گربه سیاه بین ۶۰ تا ۹۴ سانتیمتر و زیستگاه آن بوته زار‌های بلند، انبوه و نیزار‌ها در مناطق مختلف کشور است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.