توسعه شبکه تلفن ثابت در سوسنگرد با اجرای طرح فیبرنوری

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از توسعه شبکه تلفن ثابت در سوسنگرد با اجرای طرح فیبرنوری در این شهر خبر داد.

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به درخواست حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان و نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات زیرساختی و ارتباطی در مخابرات در این شهرستان برگزار شد.

او با اشاره به مطرح شدن موضوعاتی در رابطه با پوشش شبکه‌های مخابراتی و توسعه شبکه تلفن ثابت در برخی مناطق شهری افزود: مقرر شد با هدف توسعه شبکه تلفن ثابت در شهر سوسنگرد طرح اجرای فیبر نوری در مناطق فاقد شبکه این شهر و مسکن مهر بستان در دستورکار قرار گرفت.

فلاح زاده درخصوص توسعه شبکه ارتباطات سیار و تلفن همراه بیان کرد: باتوجه به اینکه مناطق دارای مشکل در زمینه ارتباطی عمدتا مناطق روستایی هستند، ان شاءالله تیمی از مخابرات منطقه خوزستان طی هفته آینده با حضور در شهرستان دشت آزادگان، مناطق فاقد پوشش شبکه را شناسایی کرده و در بخش‌هایی که نیاز به استفاده از سایت‌ها و ظرفیت‌های موجود است، توسعه و بهینه سازی انجام شود، همچنین در مناطقی که نیاز به احداث سایت احساس می‌شود، در دستوکار قرار گیرد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اجرای پروژه‌ای در شهر سوسنگرد و احداث یک سایت مخابراتی اظهار داشت: امیدواریم هفته آینده این سایت نصب و راه اندازی شود و از این طریق پوشش مخابراتی در این شهر تکمیل شود، ضمن اینکه پیشنهاد شبکه فیبرنوری از طریق اداره کل ICT شهرستان دشت آزادگان در دستورکار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۰ مدرسه در شهرستان به شبکه هوشمند اینترنت رایگان متصل هستند، گفت: مقرر شد مدارسی که در شهرستان فاقد شبکه اتصال ICDL هستند، از طریق مدیریت فناوری آموزش و پرورش ابلاغ شود تا مودم با اینترنت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

حمیدی سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به مشکلات ارتباطی و مخابراتی به ویژه توسعه نیافتن تلفن ثابت در مناطق جدید الاحداث حاشیه شهر‌ها، مشکل آنتن دهی در برخی از نقاط روستایی شهرستان، محرومیت بعضی مناطق شهرستان از اینترنت، تخصیص مودم به همه مدارس و سایر مشکلات در حوزه ارتباطی و مخابراتی گفت: مطالبه جدی شهروندان، رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی است.

او افزود: باید توجه داشت که پیشرفت‌های صورت گرفته از سوی مخابرات، انتظاراتی را از سوی مردم ایجاد کرده است و این انتظارات با توجه قرار گرفتن شهرستان دشت آزادگان در نقطه مرزی به عنوان طریق الحسین (ع) و حجم وسیع تردد همه هموطنان به این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار