توانمندسازی روستائیان در مواجهه با بحران در خانه های هلال

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: آگاهی بخشی در زمینه مفاهیم امداد و نجات و توانمند سازی روستائیان در قالب فعال سازی خانه‌های هلال از اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید کاظم بزاز زاده، سرپرست جمعیت هلال احمر اشکذر از شروع برنامه‌های ترکیبی امداد و نجات با محوریت آموزش‌های عمومی با هدف تیم سازی و تقویت عملکرد تیم‌ها در برخورد با حوادث در شهرستان و گسترش آن‌ها در خانه‌های هلال خبر داد.

بزاز زاده با یبان اینکه این مانور در خانه هلال روستای کافی آباد بخش خضرآباد برگزار شد، افزود: این مانور که با مشارکت روستائیان و نجاتگران و مربیان و پرسنل جمعیت هلال احمر اشکذر انجام شد، تکنیک‌های امداد و نجات در آوار، فوریت‌های درمانی و نیز تجهیزات امدادی شعبه مورد ارزیابی قرار گرفت.

او بیان کرد: خانه‌های هلال، خود نوعی هلال‌احمر کوچک به شمار می‌رود که در سطح شهر‌ها از سوی مردم، ‏خیران و نیکوکاران و با همکاری شهرداری‌ها، مساجد و اصناف و در سطح روستا‌ها از سوی ‏دهیاران، بخشداران و با مشارکت فرمانداری‌ها، شعب جمعیت هلال‌احمر تجهیز و مدیریت می‌شود که ‏با تشکیل این خانه‌ها تمام ظرفیت‌های خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر نیاز هر منطقه احصا ‏و به کار گرفته می‌شود‎.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار