نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

مهندسی تعامل بین دستگاههای اجرایی در کاشان ضروری است

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: حلاجی، جراحی و مهندسی تعامل بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با توجه به ضعف مشارکت و هم افزایی آن‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، روز چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: فلسفه برگزاری شورای اداری تعامل و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها با هم‌دیگر در استفاده از امکانات و داشته های آنها با یکدیگر در ترسیم اوضاع حال و آینده است.

او ضرورت تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی را با یکدیگر را تاکید کردو گفت: متاسفانه تعامل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ضعیف است.

به گفته او، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در نشست شورای اداری افزون بر تبیین وضعیت موجود دستگاه متبوع خود، برنامه‌های آینده را نیز برای مردم و مدیران و مسوولان تشریح کنند.

امام جمعه کاشان  انتقال اخبار و عملکرد مدیران دستگاه‌های اداری توسط روابط عمومی این دستگاه ها به رسانه ها برای انعکاس، انتشار و اطلاع‌رسانی به مردم را خواستار شد و گفت: اقدامات و خدمات انجام شده باید برای مردم از زبان رسانه ها بازگو شود.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از موارد تغییر کاربری های اراضی کشاورزی و حیف و میل شدن منابع ملی گفت: در مملکتی هستیم که بعضی امکانات آن به حراج و هوا گذاشته شده است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه هویتی خاص برای امکانات کشور تعریف نشده است گفت: تمام درختان در کشور آلمان پلاک کوبی شده و دارای هویت است.

آیت‌الله سلیمانی، در ادامه ضمن تقدیر از محمد علی‌نژاد، نویسنده کاشانی چهار جلد کتاب جلوه‌هایی از شخصیت حاج قاسم گفت: 

این حرکت فرهنگی در معرفی سردار دلها که حتی زاده کاشان نیست مصداق اعتقاد، تدین و تعلق خاطر کاشانی ها به حاج قاسم به عنوان اسوه مقاومت،نظام و اسوه امید به آینده است.

او، تالیف ۶۰ جلد کتاب در یک سال گذشته پس از شهادت این سردار رشید اسلام را یادآور شد و گفت: سهم شهرستان در تبیین این شخصیت بزرگوار با همکاری دستگاه فرهنگی ارشاد حداقل اگر رتبه نخست نباشد باید رتبه دوم را در کشور کسب کند.

امام جمعه کاشان همچنین از همراهی و همکاری مردم با دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: اداره‌‌ تبلغیات اسلامی، امور مساجد و مدیریت حوزه‌های علمیه منطقه کاشان نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام‌های مطلوبی انجام دادند که باید از آنها تشکر کرد.

آیت‌الله سلیمانی از مصرف زیاد گاز در دستگاه‌های اجرایی کاشان هم انتقاد کرد و افزود: بر اساس اعلام شرکت گاز کاشان در همه موارد مصرف گاز کاهش داشته اما با وجود شرایط کرونا که یک سوم کارکنان در دستگاه‌های دولتی حضور دارند افزایش مصرف در دستگاه‌های اجرایی شهرستان ثبت شده است.

دکتر علی‌اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار ویژه کاشان، نیز در مورد انتخابات با تاکید بر اینکه تقویم کاری هفتگی و ماهانه فعالیت های دستگاه های اجرایی برای آن از یکسال قبل تعریف می شود گفت:معرفی معتمدان در ۱۱ بهمن ماه، ثبت نام متقاضیان شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه، ثبت نام متقاضیان شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ انجام می شود.

به گفته او، ۱۳۷۲ شهر در کشور و ۴۰ هزار و ۶۰۲ روستای ثبت شده در کشور وجود دارد.

او, به اشاره به اینکه ۴۵۰ فرماندار در سراسر کشور مجری برگزاری انتخابات هستند گفت: انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا چهار انتخابات مهم، حساس و سرنوشت سازی می‌باشد که حساس ترین آن انتخابات شوراه ها است.

فرماندار کاشان، با تاکید بر اینکه این شهرستان در انتخابات گذشته رتبه اول اعلام آرا را به لحاظ زمان داشت گفت: پیش بینی می شود انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم بصورت الکترونیکی همین طور که قبلا تاحدودی تجربه آن وجود دارد برگزار شود.

مرتضایی، همچنین ضمن تقدیر از جانفشانی و زحمات کادر درمانی سراسر کشور و دانشگاه علوم پزشکی کاشان رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا را از همگان بصورت قاطع و جدی در کاهش این بیماری و پیشگیری از آن را خواستار شد.

او تصریح کرد: دستگاه های اداری شهرستان آمار طرح های قابل بهره برداری خود را برای دهه فجر مشخص و نهایی کنند.

فرماندار کاشان، در پایان، معرفی روستای قهرود به عنوان روستای هدف گردشگری را خبر داد و گفت: پروژه های زیرگذر، منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی شهرک صنعتی صنایع پاک در تولید ماهیان زینتی از مهم ترین طرح های اجرایی و عمرانی کاشان است که در رشد و توسعه منطقه شمال استان اصفهان نقش موثری خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.