آمار ابتلا به کرونا در فارس از مرز ۱۶۳هزار نفر عبور کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس ۱۶۳ هزار و ۱۹۲ نفر در استان فارس به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۵۶۱ هزار مورد خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، هجدهم دی، ۱۶۳هزار و ۱۹۲مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده اند.

سید روح اله حسینی با ابراز تاسف از جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری، مجموع جانباختگان کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع سه هزار و ۵۴مورد اعلام کرد.

او با بیان آمار بیماران بستری، افزود: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که وضعیت جسمی ۸۵نفر از آنان وخیم بوده و در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی با آرزوی بهبودی برای تمامی مبتلایان به کروناویروس، مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تا کنون ۱۵۸هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با تاکید بر اینکه مهم‌ترین تهدیدی که در این روز‌ها می‌تواند ما را بار دیگر با موج جدیدی از بیماری مواجه سازد، سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این بیماری است، از مردم استان خواست تا اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و مهمانی‌ها را همانند ماه‌های گذشته مورد توجه جدی قرار دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشاهده مواردی از ابتلا به نوع جهش یافته این بیماری در کشور را نیز موجب جدی گرفتن هر چه بیشتر این بیماری دانست.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار