استاندار خراسان جنوبی:

کارخانه نساجی فردوس از صنایع دارای توجیه اقتصادی است

ملانوری گفت: کارخانه نساجی فردوس از صنایع بزرگ و از واحد‌ های دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از کارخانه نساجی فردوس گفت: این کارخانه با ۲۰ سال قدمت با فراز و نشیب‌ های فراوانی روبرو بوده، اما در حال حاضر از صنایع بزرگ و از واحد‌ های دارای توجیه اقتصادی مناسب استان به شمار می‌رود.

او افزود: مواد اولیه این کارخانه از محصولات کشاورزی استان است و تولیدات آن در صنایع پایین دستی نساجی و پوشاک کاربرد دارد.

به گفته ملانوری فاز بعدی این واحد تولیدی باید توسعه پیدا کند تا با تولید پارچه و پوشاک به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

استاندار با اشاره به روند اجرای کار در فاز دوم کارخانه گفت: در فاز بعدی، بخش‌ هایی از ساختمان اجرا شده و ماشین آلات هم آماده است، این فاز با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می‌ شود.


بیشتر بخوانید


ملانوری بیان کرد: فاز دوم کارخانه، اشتغالزایی برای حدود ۱۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

به گفته استاندار خراسان جنوبی میزان آب مورد نیاز کارخانه قبلاً ۱۴-۱۵ لیتر در ثانیه بوده اما با اقداماتی که صورت گرفته به حدود ۶ لیتر در ثانیه رسیده است.

ملانوری با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر سرمایه گذاری ایدرو در طرح‌ های ریسندگی و بافندگی کارخانه نساجی فردوس گفت: تلاش می‌کنیم این مصوبه هر چه سریع‌ تر اجرایی شود، اما این که چه زمانی به طور کامل محقق شود به تأمین زیرساخت‌ های لازم بستگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و این که هر سرمایه گذاری تمایل دارد در دوره کوتاه تری به برگشت سرمایه برسد تلاش ما نیز در استان بر این است که با تسهیل شرایط روند کار سرمایه گذاران را تسریع کنیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.